Pojďme si představit, že zde existují dvě společnosti, které se díky stavu na trhu, dostaly do potíží. Jejich příjmy nedosahují výše jejich výdajů, nebo chcete-li, jejich výnosy jsou nižší než náklady.
V té první, se hledají úspory a začínají se okamžitě rušit a omezovat zbytné výdaje. Vedení společnosti odloží nákup nových osobních automobilů, asistentky přichází o kupóny do salonů krásy, služební telefony u managementu se již nemění po týdnu, ale po dvou, na služební cesty se nelétá první třídou, ale turistickou. Nic, co by mělo dopad na většinu zaměstnanců či dokonce klienty a svým způsobem to podpoří i morálku, neboť vedení jde příkladem. Hledají se nové pracovní postupy k vyšší efektivitě práce, provádí se audit administrativních procesů , vybírají se noví a levnější dodavatelé energií a surovin. Mění se cenová politika i marketing. Pejsánek manželky pana ředitele sice nepřestává chodit do psího salónu na čištění drápků, nicméně ohrožuje tím rodinný rozpočet nikoliv firemní.
Je zde evidentní snaha výdaje a příjmy, alespoň vyrovnat. Přesto, že většina zaměstnanců musí pracovat více, za stejné či za menší mzdy, je firma zachráněna a lidé o práci nepřišli.
V druhé společnosti, je to trochu složitější. Vedení firmy není jmenováno na základě své produkce a výsledků, ale na základě popularity u zaměstnanců. Rozhodli se bojovat s nepřízní trhu investicemi. Vyřizují si v bance úvěr, ale na místo investic do IT či výrobních technologií, se v rámci budoucích „úspor“ vrhají na uteplení budov. Lidé jsou nadšeni, všichni mají práci, lezou po fasádách jako pavouci a dokonce některým pavoukům bylo i přidáno na mzdě. Bohužel se ukázalo, že úspora na vytápění, není schopna ani zaplatit úroky z úvěru, který se na uteplení pořídil, o splátkách nemluvě. Vedení tento „momentální“ problém řeší pořízením dalšího úvěru, kterým chytře počne splácet ten první. Zaměstnanci jsou nadšení a tleskají, společnost sice již nic nevyrábí, protože o jejich zastaralé a drahé výrobky nemá na trhu nikdo zájem, přesto však mají všichni spoustu práce s vysazováním nových stromečků, které zlepší mikroklima ve fabrice. Pro správné PR, byla do vedení jmenována i jedna žena (v této chvíli hledá firma novou svačinářku).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Svobodni.cz