Hlaváček (STAN): Park Těšnov nebo prostor před budovou hlavního nádraží už nebude mrtvou zónou

23.05.2023 7:17 | Tisková zpráva

Pražští radní schválili trojici studií, které pomohou nastavit směr pro budoucí rozvoj a zkvalitnění centrální oblasti v blízkosti Severojižní magistrály. Studie se věnují úseku magistrály od Vltavy po křižovatku U Bulhara, proměnou projde také park na Těšnově nebo prostor před historickou budovou Hlavního nádraží.

Hlaváček (STAN): Park Těšnov nebo prostor před budovou hlavního nádraží už nebude mrtvou zónou
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petr Hlaváček (STAN)

„Naším cílem je vrátit tomuto zanedbanému území přímo v centru Prahy kvalitu odpovídající jeho významu. Obě pražská hlavní nádraží, jak železniční, tak autobusové, jsou významnou branou do města. Chceme, aby se lidé, kteří nádraží z různých důvodů využívají, cítili bezpečně a příjemně,” uvádí Petr Hlaváček, náměstek primátora pro územní rozvoj. „Na základě závěrečných doporučení poroty soutěžního workshopu Florenc 21 jsme týmům, které se umístily na sdíleném druhém místě, zadali zpracování tohoto území ve větším detailu. Týmy měly za úkol zohlednit aktuální záměry, požadavky hlavního města Prahy a dalších stakeholderů,” doplňuje náměstek Hlaváček.

„Bylo chybou, když komunisté zavedli přímo do centra města silnici dálničního charakteru a rozdělili město na dvě části. Toto je proto další krok v postupné humanizaci magistrály, podobně jako byla například úprava tzv. chodníčku smrti a zavedení nových přechodů pro chodce u muzea, Nepředpokládáme výrazný dopad na průjezdnost magistrály, protože její kapacita je určena už existujícími křižovatkami a semafory například u muzea. Celá akce je pochopitelně koordinována se Správou železnic,” říká náměstek primátora pro oblast dopravy Zdeněk Hřib.

Snahou města je lepší integrace magistrály do městského prostředí za situace, kdy s ohledem na předpokládané intenzity automobilové dopravy v blízké budoucnosti nebude možná její zásadní úprava. V první fázi se tak dočkáme například změny typu osvětlení a dopravního značení, ve střednědobém horizontu pak úpravy šířky či počtu jízdních pruhů při současném rozšíření chodníků s cyklostezkou.

Celému tématu budoucnosti magistrály je věnován diskusní večer v Centru architektury a městského plánování (CAMP) v úterý 23. května (více informací ZDE).

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Ondřej Knotek byl položen dotaz

plat

Dobrý den, je pravda, co tvrdí ten mladý youtuber a europoslanec, že kromě vysokého platu, což se ví dlouho, dostávají ale europoslanci ještě další peníze? Prý až 700 000 korun měsíčně na odměny svého týmu a 127 000 na vedení kanceláře ve své zemi, současně si jsou vám propláceny letenky do země v ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hašek (PRO): Jak moc kyselá a pro koho bude letos znojemská okurka?

11:17 Hašek (PRO): Jak moc kyselá a pro koho bude letos znojemská okurka?

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke korupční kauze na znojemské radnici