Hlaváček: V okolí metra D vzniknou tisíce městských bytů, živé čtvrti i nové parky

25.07.2022 21:29

Stavba metra D je již zahájena a spolu s ní město plánuje rozvoj okolí jednotlivých stanic.

Hlaváček: V okolí metra D vzniknou tisíce městských bytů, živé čtvrti i nové parky
Foto: Facebook
Popisek: Architekt Petr Hlaváček

Novou tvář dostanou lokality v blízkosti Nádraží Krč i Nemocnice Krč, téměř celé nové čtvrti zase vzniknou v Nových Dvorech a na Libuši. První souprava metra by směrem do Písnice měla vyjet již v roce 2029. 

Anketa

Podporujete zavedení eura v ČR? (Ptáme se od 25. 7. 2022)

hlasovalo: 39129 lidí

„Metro je silný městotvorný prvek a já se těším na nové čtvrti, které kolem jeho stanic vyrostou. Bez toho by tak obří investice ani nedávala smysl. Metro je neskutečně silným impulsem pro město krátkých vzdáleností, kde byste měl mít v docházkové vzdálenosti všechno, co potřebujete, a zároveň se pohodlně a rychle dopravíte tam, kam ve městě potřebujete a nemusíte přitom šlápnout do pedálů,“ říká Petr Hlaváček, I. náměstek primátora pro územní rozvoj. Nikdo se zároveň nemusí bát bezbřehé výstavby bez mantinelů v okolí nových stanic. „Zatímco se projektanti a stavební firmy soustředili „na podzemí“, my jsme pracovali nad nimi. S majiteli pozemků jsme připravovali urbanistické a územní studie a změny územního plánu tak, aby nové čtvrti dávaly hlavu a patu, mluvily s okolní výstavbou, myslely na veřejnou vybavenost a rozhodně nezapomněly na školy, náměstí a parky. Zároveň máme příležitost ukázat, že hlavní město dokáže stavět podobně jako třeba Hamburk. Tam, kde vlastníme pozemky, což jsou zejména Nové Dvory, bude nový development kompletně pod naší taktovkou," doplňuje náměstek Petr Hlaváček.

„Před čtyřmi lety jsme byli v situaci, kdy nebylo žádné povolení ani vyřešené majetkoprávní vztahy s vlastníky pozemků. Díky tomu, že jsme začali spolupracovat s majiteli u každé budoucí stanice metra D, jsme nyní v situaci, že hlavní stavba první stanice už několik měsíců úspěšně běží. Během dohod s vlastníky pozemků jsme mysleli na to, aby nevznikaly v uvozovkách jen stanice metra, ale ruku v ruce s tím se rozvíjelo i jejich okolí s kvalitními službami, prostorem pro trávení volného času i nové byty pro Pražany,“ připojuje se Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.

„Metro D je v současnosti nejdůležitější infrastrukturní stavbou na území Prahy. Díky ní se lépe propojí jižní část města s jeho centrem. V této době se Praha potýká mimo jiné s krizí bydlení, a právě projekty v okolí budoucích stanic metra mají potenciál tento problém zmírnit. IPR měl na starosti územní studie lokalit Nové Dvory a Libuš, kterou zpracovali UNIT architekti. Od Krče až po Písnici tak vznikne více než 6 000 bytů, z nichž část zůstane městu a bude sloužit dostupnému bydlení. Samozřejmostí jsou nové parky, náměstí, obchody, ale i poliklinika, škola či školka,“ dodává Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR).

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Munzar (ODS): Snaze občanů o vlastní bydlení by stát neměl házet klacky pod nohy

18:05 Munzar (ODS): Snaze občanů o vlastní bydlení by stát neměl házet klacky pod nohy

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k významu vlastního bydlení jako zajištění nezávislos…