Hykyš (Trikolóra): Leyenová klame tělem i slovem

24.05.2021 8:35

Komentář na facebookovém k návštěvě předsedkyně Evropské komise ve Vatikánu.

Hykyš (Trikolóra): Leyenová klame tělem i slovem
Foto: Trikolóra
Popisek: Trikolóra

Včera proběhlo ve Vatikánu setkání papeže Františka s předsedkyní Evropské komise Ursulou von der Leyen (v kalhotách a bez závoje).

Po setkáních s papežem a rovněž kardinálem státním sekretářem poskytla von der Leyen rozhovor Vatikánskému rozhlasu, ve kterém uvedla, že vztahy mezi Svatým stolcem a Evropskou unií jsou „dokonalé”.

Podle jejího názoru minulé půlstoletí ukázalo, že obě tyto instituce „vysílají na stejných vlnách” a jejich dobrá spolupráce se zakládá na sdílení stejných hodnot, jako úsilí o mír, solidaritu a důstojnost člověka a dále, že „Křesťanství je v Evropě hluboce zakořeněné. (...) Křesťanské hodnoty vnímáme v našich každodenních činnostech, když mluvíme o velkém tématu míru, když mluvíme o důstojnosti člověka, ale také o solidaritě – nebo poněkud starším jazykem o milosrdenství. Při těchto příležitostech vnímáme křesťanské kořeny a také hloubku, s níž jsou zapuštěny do našich časů. (...) Je tu ale ještě druhý prvek. V dobách polarizace, populismu, nacionalismu má ohromná a jednotící síla náboženství, angažovaného ve službě smíření a jednoty, nesmírný význam. A máme-li na mysli, že je to jednotící prvek, který nám dodává sílu stavět se čelem k současnosti a především k závazkům, které jsou před námi, pochopíme, jak velkou roli náboženství sehrává.”
Toto zdánlivě „odzbrojující“ prohlášení předsedkyně Evropské komise si podle mě žádá několik poznámek.

V první řadě se jedná o prohlášení jednostranné, tedy pouze jedné ze stran a účastníka schůzky. Její konstatování o hluboké zakořeněnosti křesťanství neposkytuje žádné ujištění. Podobné konstatování platilo i pro Československo roku 1948 a Klement Gottwald si při své volbě prezidentem republiky vynutil na pražském arcibiskupovi Josefu Beranovi, aby sloužil v katedrále svatého Víta za jeho přítomnosti děkovné Te Deum. (Že komunistům šlo o to, zmást a ukolébat veřejnost s cílem upevnit moc a pak terorem udeřit, je evidentní).

Nelze se nechat ukolébat ani tím, když Leyenová mluví o velkých tématech: míru, důstojnosti člověka a o solidaritě (kterou označuje za nový výraz pro křesťanskou ctnost milosrdenství).

- Mír (pokoj) je v křesťanském myšlení jedním z plodů působení Ducha svatého, nejde tedy o vynucenou tzv. politickou korektnost, mediální lynč a bojkot konzervativních politických myšlenkových proudů a jejich představitelů, ani o to, paralyzovat občany vlastních a cizích států ozbrojenou silou.

- S křesťanskou důstojností člověka není slučitelné popírání rodičovství (nezaměnitelná role matky a otce) a podpora duševního a tělesného mrzačení dětí a dospívajících genderovou ideologií.

- Milosrdenství pak je křesťanská ctnost, která tvoří spojené nádoby se základními ctnostmi jako: moudrost, spravedlnost, mírnost a statečnost. Možnosti a způsoby projevů milosrdenství v životě křesťana jsou ryze individuální a konkrétní, co do možností a příležitostí. Např. nemohou projevovat milosrdenství na úkor vlastní rodiny, zaměstnanců, spoluobčanů, ani vlastního národa a země. Proto W. Shakespeare v Kupci benátském do úst Porcie (převlečené za soudce) vložil slova: „Milosrdenství nelze vynutit.“

Milosrdenství tedy není možné zaměňovat se „solidaritou“ nařizovanou a vynucovanou, jak ji chápe dnešní Evropská unie, která se projevuje v devastující nelegální migraci (pro původní obyvatelstvo i osoby příchozí) a kvótách, v přerozdělováním peněz z nemravně vysokých daní (které demotivují a brání v podnikání a činorodých snahách). 

Pokud Leyenová velebí „ohromnou a jednotící sílu náboženství“ v dnešní době „polarizace, populismu a nacionalismu“, patrně nemluví o křesťanství, a už vůbec ne o katolickém. Autentické křesťanství nikdy nebylo a nebude nástrojem zaměřeným proti národům a jejich státním útvarům. Na počátku středověku křesťanství národní státy naopak budovalo. (Např. náš biskup sv. Vojtěch stál u zrodu jak přemyslovských Čech, tak Polska i Maďarska). Rovněž připomínám kulturní přínos vlasteneckých kněží pro naše národní obrození a rovněž pro uchování polského národa v době rozdělení Polska mezi tři mocnosti od 18. století do roku 1918. Paní von der Leyen patrně nezná náš (přes 800 let starý) Svatováclavský chorál: „Ty jsi dědic české země, rozpomeň se na své plémě, nedej zahynouti nám ni budoucím, svatý Václave! Kriste, eleison.“

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Kupka: Chceme bezpečnou a užitečnou infrastrukturu pro všechny účastníky silničního provozu

10:21 Ministr Kupka: Chceme bezpečnou a užitečnou infrastrukturu pro všechny účastníky silničního provozu

Výbor Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) schválil pravidla pro poskytování příspěvků např…