Korekce se týká rychlíků na trasách Jihlava – Jindřichův Hradec, Jindřichův Hradec – Havlíčkův Brod, Jihlava – České Budějovice a České Budějovice – Jihlava. (Viz tabulka na konci.). V platnost vstoupila v pondělí 1. července 2013 z rozhodnutí ministerstva dopravy.
„Dostaneme-li požadavek z měst, kde tyto dálkové spoje staví, jsme jim schopni nabídnout za tyto vlaky alespoň částečnou alternativu. A to v podobě autobusové přepravy. Jedná se o České Budějovice, Veselí nad Lužnicí a Jindřichův Hradec,“ uvedl Ivan Študlar, poradce jihočeského hejtmana pro dopravu a zástupce společnosti JIKORD.
O omezení rychlíků, jako o hotové věci, se dozvěděl jihočeský hejtman Jiří Zimola 15. května 2013. Aniž by s ním někdo tyto změny konzultoval. „Pan hejtman okamžitě poslal ministrovi dopravy Zbyňku Stanjurovi dopis, ve kterém vyjádřil ostrý nesouhlas. Změny v rozhodnutí ministerstva ale nedosáhl,“ popsal Študlar.
Tomu na celé věci vadí zejména to, že se udála velmi narychlo. Aniž by se na ni byl kraj schopen připravit. „Upravit jízdní řády tak, aby kvůli korekci nebyla narušena zavedená dopravní obslužnost, nějaký čas trvá. Takto tu zbytečně vzniká chaos,“ zdůraznil Študlar.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Zimola - profil