Příkladem budiž poslední jednání zastupitelstva, které schválilo návrh nového statutu lázeňského místa Poděbrad: statut nejenže neobsahuje podporu nemotorové dopravy, která přitom významně napomáhá udržet klidný charakter lázeňského města, ale naopak zakazuje jízdu na kole i v místech, kde je to nyní povoleno. Pokud tedy vláda nynější návrh statutu schválí a někdo bude trvat na jeho vymáhání, přijdou cyklisté o možnost přejíždět lázeňský park na úrovní Hellichovy ulice a Pentagonu.
Porovnejme naši situaci s okolními městy (obcemi s rozšířenou působností): Kolín má schválený generel cyklostezek a cyklotras, který postupně naplňuje, naposledy letos zbudováním cyklostezky v ulicích Okružní a Veltrubská. Český Brod má generel cyklistické dopravy zpracovaný od roku 2013. Lysá nad Labem má od letošního jara cyklokoordinátorku, která pracuje na plánu udržitelné mobility ve městě. Lysá je také čerstvě členem Asociace cyklistických měst, která poskytuje radnicím odborné zázemí v této oblasti. Město Nymburk má generel pouliční dopravy z roku 2012, který se cyklodopravě rozsáhle věnuje. A v Nymburce se 21. října sejdou cyklokoordinátoři z celé České republiky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV