Kadlec (SZ): Havířov zastavuje projekt demolice vlakového nádraží

20.12.2014 9:15 | Zprávy

Rada města Havířova rozhodla ukončit projekt, který měl společně s dalším projektem Českých drah za cíl demolici stávající nádražní budovy a vybudování nového dopravního terminálu v Havířově.

Kadlec (SZ): Havířov zastavuje projekt demolice vlakového nádraží
Foto: zeleni.cz
Popisek: Logo Strany zelených

Dne 22. července 2014 vyhlásilo Statutární město Havířov (dále jen „město“) a České dráhy, a. s. zakázku na demolici budovy havířovského nádraží a následné vybudování nového dopravního terminálu. Od 14. listopadu 2014 znají oba partneři konkrétní nabídky firem. Nyní, ve středu 17. prosince 2014, po měsíci hodnocení obdržených nabídek, jednala rada města o ukončení smlouvy o poskytnutí dotace na vybudování dopravního terminálu v Havířově poté, co Regionální rada Regionu soudržnosti Moravskoslezsko (poskytovatel dotace) nepovolila městu a Českým drahám posun konce projektu kvůli způsobeným průtahům. Na dosud vynaložené výdaje na projekt z rozpočtu města tak žádná dotace pravděpodobně vůbec vyplacena nebude.

Zástupci Strany zelených v Havířově upozorňovali již v minulosti na to, že za daných podmínek je získání avizované dotace pro město nereálné a že by se mělo začít jednat o efektivních krocích, jak s nádražní budovou a jejím okolím naložit. K tomu se opakovaně vyjadřovala např. Česká komora architektů či havířovský Důl architektury, z. s., který nabízel městu i Českým drahám alternativní řešení s cílem zachování stávající budovy vlakového nádraží z 60. let 20. století.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Zeleni.cz

Ing. Markéta Šichtařová byl položen dotaz

Myslíte, že vystoupením z EU bychom se vyvázali z její politiky?

Nedošlo by jen k tomu, že by se rozhodovalo o nás bez nás, protože jsme třeba závislí na exportu a vůbec jsme s ostatními zeměmi dost provázáni, už jen třeba tím, když tam cestujeme? Pustí nás tam pak třeba s auty na spalovacími motory, když budou zakázané? Není pro nás setrvání v EU jedinou šancí, ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Štefec (Trikolora): Jak je možné, že tenhle člověk je stále ještě členem vlády?

8:19 Štefec (Trikolora): Jak je možné, že tenhle člověk je stále ještě členem vlády?

Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na účast ministra Rakušana na protivládní demonstraci v…