Kolínská (SZ): Pokračujeme v kultivaci reklamy

06.07.2017 22:38

Rada hlavního města schválila nová pravidla pro umísťování reklamy na sloupech. Již v lednu schválila, že z Pražské památkové rezervace zmizí všechny reklamní nosiče, v dalších částech Prahy budou muset nyní navíc reklamy na sloupech splnit přísnou regulaci. Pravidla v gesci zelené náměstkyně pro územní rozvoj, Petry Kolínské, připravil Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR Praha), konzultována byla s provozovateli reklamních zařízení. Platit začnou od počátku roku 2018.

Kolínská (SZ): Pokračujeme v kultivaci reklamy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petra Kolínská (SZ)

„Město je dnes zahlceno reklamními nosiči, které nejen že tvoří vizuální balast, ale navíc leckdy brání v pohybu po chodníku nebo bezpečnému výhledu v křižovatce,“ říká náměstkyně primátorky Petra Kolínská. „Nová pravidla přinesou Pražanům větší bezpečnost a kvalitu veřejných prostranství, jaká se sluší na 21. století“ pokračuje.

Pravidla sjednocují velikost reklamních nosičů – napříště bude možné umisťovat jen tři typizované velikosti. Zmizí tak různé druhy velkých tabulí. Pravidla též říkají, jakým způsobem reklamu umisťovat, aby v městském prostředí působila méně rušivě.

Z některých míst pak reklama zmizí zcela! Kromě Pražské památkové rezervace už byste reklamu na sloupech neměli potkat v parcích a lesoparcích, náplavkách a přírodních nábřežích, na pražských ostrovech či značených cyklistických stezkách. Zakázané budou reklamní nosiče také v okolí křižovatek a v místech, kde by bránily v rozhledu. V městských a vesnických památkových zónách – kupříkladu Nusle, Dejvice, Karlín či Bubeneč – se pak mohou objevit jen nejmenší formáty.

Pravidla budou účinná od 1. ledna 2018. Jak rychle reklamy skutečně zmizí, to závisí na úpravě smluvních vztahů mezi městem a provozovateli reklamních systémů.

Dalším krokem je nyní regulace světelné reklamy a také nízkonákladové kulturní a společenské reklamy. Město si od takových pravidel slibuje i úbytek černého výlepu. je třeba vyřešit i nastavení spravedlivých pravidel pro období volebních kampaní (dva měsíce před každými volbami), aby všechny politické subjekty měly rovné podmínky.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

věcná diskuze

Dobrý den, máte dojem, že se na půdě Sněmovny odehrává věcná diskuze? Já mám spíš dojem, že koalice ani diskutovat nechce, že si je jistá svou většinou a naopak opozice obstruuje (většinou až moc), aby se zviditelnila. Nějaký smysluplný dialog mezi vládou a opozicí nevidím a myslím, že je chyba na o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vondráček (ANO): Kolik návrhů opozice bylo projednáno od začátku volebního období?

23:08 Vondráček (ANO): Kolik návrhů opozice bylo projednáno od začátku volebního období?

Projev na 103. schůzi Poslanecké sněmovny 21. května 2024 k zákonu o zemských znacích a vlajkách