Kolínská (Zelení): Výtvarné soutěži na Metro D brání špatná smlouva mezi DPP a Metroprojektem

12.03.2018 18:48 | Zprávy

Dopravní podnik hlavního města Prahy dostal v říjnu 2016 pokyn od valné hromady (kterou je rada hlavního města), aby při řešení interiérů stanic metra D postupoval formou otevřené výtvarné soutěže. Soutěžní podmínky měl DPP připravit ve spolupráci s Institutem plánování a rozvoje.

Kolínská (Zelení): Výtvarné soutěži na Metro D brání špatná smlouva mezi DPP a Metroprojektem
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petra Kolínská (SZ)

Při přípravě zadání soutěže se ukázalo, že Metroprojekt trvá na tom, že soutěžící musí svůj návrh podřídit stanovisku architektů Metroprojektu, kteří původně stanice navrhovali. Fakticky tak není možné otevřenou soutěž vyhlásit.

“Je to absurdní situace, která celou soutěž fakticky podkopává. Město je objednatelem prací, platí Metroprojektu obrovské částky a nyní je rukojmím pro město nevýhodné smlouvy mezi DPP a Metroprojektem,” komentuje to Petra Kolínská, náměstkyně primátorky a radní pro územní rozvoj HMP.

Čtvrteční jednání za účasti primátorky Krnáčové mělo pomoci tomu, aby Metroprojekt ustoupil a již připravenou soutěž bylo možné vyhlásit. V pozvánce na jednání, které radní Kolínská iniciovala, bylo uvedeno “Po dlouhém procesu přípravy soutěže, při kterém byly ve vzájemné spolupráci IPR a DPP připraveny soutěžní podmínky a soutěžní podklady, došlo k situaci, kdy se nepodařilo najít shodu mezi IPR a Metroprojektem na znění soutěžního zadání, týkajícího se autorských práv autorů současného řešení stanic. Předmětem schůzky by mělo být projednání možných variant pokračování v přípravě soutěže a určení dalšího postupu na projektu.”

“K mému překvapení však paní primátorka stanovisko Metroprojektu vzala na vědomí a výtvarné soutěže označila za produkt neomarxismu. Těžko očekávat, že Metroprojekt změní svoje zaběhnuté postupy, nebude-li vůči němu zadavatel a objednatel prací důsledný a jednotný. Dokud členové rady hlavního města nebudou vyžadovat plnění svých usnesení, těžko se dočkáme lépe fungujícícho města,” dodává Petra Kolínská.

Soutěže o návrh jsou nejlepší známý způsob, jak dojít ke kvalitnímu výsledku. Pro miliardové investice jsou nutnost. Plánovaná trasa Metra D je nejdražší stavba z veřejného rozpočtu, kterou město Praha v současnosti připravuje. MHD je zároveň výstavní skříní Prahy – málokterá světová města mají veřejnou dopravu tak funkční a dostupnou. I proto jsou na podobu nových stanic kladeny zvýšené nároky.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Markéta Šichtařová byl položen dotaz

Myslíte, že vystoupením z EU bychom se vyvázali z její politiky?

Nedošlo by jen k tomu, že by se rozhodovalo o nás bez nás, protože jsme třeba závislí na exportu a vůbec jsme s ostatními zeměmi dost provázáni, už jen třeba tím, když tam cestujeme? Pustí nás tam pak třeba s auty na spalovacími motory, když budou zakázané? Není pro nás setrvání v EU jedinou šancí, ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Klán (KSČM): Začátek studeného puče, oznámený v médiích?

4:31 Klán (KSČM): Začátek studeného puče, oznámený v médiích?

Bezpečnostní informační služba (BIS) má chránit bezpečnost státu, nikoliv zasahovat do politické so…