Kolovratník (ANO): 600 miliard do rychlé železnice

10.03.2020 7:33

Komentář na facebookovém profilu k modernizaci dopravy

Kolovratník (ANO): 600 miliard do rychlé železnice
Foto: Archiv Martina Kolovratníka
Popisek: Martin Kolovratník

600 MILIARD DO RYCHLÉ ŽELEZNICE.

Je to hodně nebo málo?

Spousta z Vás se mě ptá, jaké budou náklady na výstavbu vysokorychlostních tratí a jestli má vůbec smysl, aby je měla tak malá země jako Česko.

Úplně přesná čísla vzejdou až ze studií proveditelnosti, ale celkový rámec je celkem jasný. Podle prvních odborných odhadů kolegů ze Správa železnic, státní organizace a také podle zahraničních profesionálů se jedná o částku necelých 600 miliard Kč.

Ano, je to skutečně velká suma peněz. Souhlasím, ale zároveň dodávám – má to smysl! Vysokorychlostní tratě totiž nemůžeme vnímat pouze jako dopravu z bodu A do bodu B ?? Ne, takhle je to špatně. Vnímejme tuto příležitost jako možnost, jak lidem zlepšit životy. Díky vysokorychlostnímu cestování už přestane hrát zásadní roli vzdálenost nejen mezi největšími českými městy, ale díky napojení na evropskou vysokorychlostní síť i mezi evropskými metropolemi.

Vysokorychlostní tratě otevřou nové příležitosti i pro naši ekonomiku. Lidé už nebudou vázaní pouze na práci ve svém městě, ale naopak. Vzhledem ke snížení dojezdové doby budou moci pracovat kdekoliv. Představte si, že cesta z Prahy do Brna bude trvat hodinu. Vzniknou nové příležitosti i pro české firmy.

S příchodem vysokorychlostních tratí můžeme očekávat příchod dalších turistů. Na první pohled se to může zdát, jako zanedbatelná skutečnost. Určitě ale není. Vždyť si jenom uvědomme, kolik evropských států těží z turistického ruchu a jak významný podíl toto odvětví má na jejich HDP. Navíc centrem turismu už nebude pouze Praha. Přeci jenom, proč by turisté nezavítali do Brna nebo i našich Pardubic? Myslím si, že Česko není jenom Praha a spousta našich měst je krásných.

Představte si, jak moc uleví vysokorychlostní tratě i silniční dopravě. Lidé díky rychlosti vymění své automobily za pohodlí rychlých vlaků. Silnice a hlavně dálnice již nebudou tak přeplněné a dočkáme se plynulejší dopravy bez výrazných zdržení. Navíc lidé ušetří čas za volantem a mohou ho využít k práci nebo ke studiu.

Výhod vysokorychlostních tratí je spousta. A to jsme ještě neotevřeli téma ekologie, uvolnění kapacity pro nákladní, železniční dopravu atd…

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Ženíšek: Na naší zemi mi moc záleží, jako ministr mám tyto priority

23:07 Ministr Ženíšek: Na naší zemi mi moc záleží, jako ministr mám tyto priority

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k nástupu do funkce ministra pro vědu, vývoj a inovac…