Kolovratník (ANO): Bezpečnost na železnici musí být naší absolutní prioritou

12.04.2019 5:36 | Zprávy

V Pardubicích bylo podepsáno Memorandum o budoucnosti železničního průmyslu v ČR

Kolovratník (ANO): Bezpečnost na železnici musí být naší absolutní prioritou
Foto: ANO.cz
Popisek: Martin Kolovratník

V Dřítči u Pardubic se koná V. ročník Železniční konference. Letošním podtitulem je „Česká a evropská železnice pro 21. století – jeden společný trh“. Tématem úvodního dne konference byla výzkum a inovace, podpora českého železničního průmyslu a liberalizace železniční dopravy. Vrcholem prvního dne byl slavnostní podpis Memoranda o budoucnosti železničního průmyslu v ČR mezi Radou vlády ČR pro výzkum, vývoj a inovace a Asociací podniků českého železničního průmyslu (ACRI).

Vláda ČR v závěru loňského roku přijala inovační strategii „Czech Republic – The Country for the Future“. „Rádi bychom navázali na naše průmyslové tradice, výzkumné zázemí a podnikatelské dovednosti. Jednoznačně musíme dorovnat dluh, který máme ve výzkumu a vzdělávání. Země, které se rozhodly podporovat vědu, výzkum a inovace jako klíčové národní priority, patří dnes mezi nejvíce prosperující. Česká republika k tomu má všechny předpoklady,“ říká místopředseda Rady vlády ČR pro výzkum, vývoj a inovace Karel Havlíček a dodává: „Česko disponuje mimořádným znalostním potenciálem, je zemí technologicky orientovanou a splňuje nejpřísnější ekonomická kritéria. Všichni si musí uvědomit, že nemůžeme být donekonečna montovnou Evropy. Potřebujeme podporovat inovace, vědu, výzkum, start-upy, rychlejší adopci nových technologií a všechno tohle provázat s digitálním státem a to napříč všemi odvětvími.“

Rada vlády ČR pro výzkum, vývoj a inovace ve spolupráci s ACRI navázaly na zmiňovanou vládní strategii a připravily Memorandum o budoucnosti železničního průmyslu v ČR, které na dnešní konferenci slavnostně podepsaly. Jedná se o zásadní dokument s ohledem na to, že železniční průmysl patří k pilířům české ekonomiky a podílí se na celkovém ročním HDP státu přibližně částku 52 miliard korun.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

Elektro automobily

Že jsou předražené se shodneme. Ale co s tím? To, že to jako politik budete jen říkat je podle mě žalostně málo.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zálom (Svobodní): Stát dře zaměstnance z kůže daleko hůř než živnostníky

11:02 Zálom (Svobodní): Stát dře zaměstnance z kůže daleko hůř než živnostníky

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke zdanění.