Od svého vstupu do politiky tvrdím jedno – politika se nemá dělat „někde od stolu v Praze“. Naopak, je potřeba jezdit do regionů a mluvit s občany a starosty jednotlivých obcí. Jenom tak může člověk zjistit, co občany skutečně trápí a jak jim my, politici, můžeme pomoci. Koneckonců pro tuto činnost máme poslanecká pondělí, která jsou vyhrazená pro práci v regionech.
Minulý týden jsem se proto vydal po našem kraji a postupně navštívil Litomyšl, Vysoké Mýto, Jaroslav a Holice. Chtěl jsem totiž mluvit se starosty a s paní starostkou o dalších úsecích budoucí dálnice D35. Zda z pohledu měst probíhá vše tak, jak má a jak si všichni motoristé a obyvatelé našeho kraje přejí.
Bez ohledu na barvu politického dresu musím poděkovat starostovi Litomyšle panu Daniel Brydl, který odvádí z pohledu D35 dobrou práci. Některé obce totiž nesouhlasí s tím, jak by měla budoucí dálnice v úseku Džbánov – Litomyšl vést a snaží se trasu změnit. Je to problém, protože tento úsek je v pokročilé fázi přípravy a v březnu bychom se konečně měli dočkat územního rozhodnutí.
Stejně jako náš Spolek pro výstavbu D35 a D43 i pan starosta se snaží informovat veřejnost, že změna trasy už není reálná. Pokud bychom se skutečně rozhodli trasu změnit, znamenalo by to obrovské zdržení v řádu několika let. Navíc je zde další problém. Rozhodně se už nebavíme o dálnici, která jednou „v budoucnu“ povede naším krajem. Naopak, první dva úseky se začínají stavět už letos a ostatní na sebe nenechají dlouze čekat. Hrozí tak, že pokud bychom zasahovali do trasy a akceptovali zdržení, všechna doprava z dálnice by vedla přes Litomyšl. A to by rozhodně nebyla dobrá zpráva pro město ani pro okolní obce.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV