Kolovratník (ANO): Poslanci projednávali zákon, který urychlí přípravu klíčových staveb i v Pardubickém kraji

06.02.2020 4:33

Sněmovní hospodářský výbor včera projednával novelu zákona č. 416/2009 Sb., o urychlení výstavby dopravní infrastruktury. Novela zavádí několik novinek, které mohou ve výsledku zkrátit dobu příprav až o jednu třetinu.

Kolovratník (ANO): Poslanci projednávali zákon, který urychlí přípravu  klíčových staveb i v Pardubickém kraji
Foto: Archiv Martina Kolovratníka
Popisek: Martin Kolovratník

Návrh zákona nyní bude projednáván ve II. čtení Poslaneckou sněmovnou. V případě schválení zákon pozitivně ovlivní dobu příprav nejenom dálnice D35, ale například i dálničních přivaděčů nebo obchvatů měst.

Návrh novely navazuje na iniciativu pardubického poslance Martina Kolovratníka z roku 2018, ve které došlo k zavedení například průlomové předběžné držby (tzv. mezitímního rozhodnutí). „Zjednodušeně řečeno v předchozí novele tohoto zákona jsme se zaměřili na majitele pozemků, kteří často blokovali přípravy staveb. Zavedli jsme proto spravedlivý mechanismus, který chrání majitele a zároveň neblokuje přípravy vybraných strategických staveb,“ říká předseda sněmovního podvýboru pro dopravu Martin Kolovratník a dodává: „Pravidelně se scházím se státními investory a diskutujeme současné problémy zdržující přípravy staveb. Nezávisle na sobě jsme se shodli, že jedním z problémů je nečinnost úředníků. Zavádíme proto pevné lhůty, během kterých budou muset vydat své rozhodnutí nebo stanoviska. Upozorňuji, že se nejedná o „šibeniční termíny“. Chceme, aby úředníci měli dostatek času a svou práci vykonávali kvalitně. Myslím, že lhůta 30 dní, respektive 60 dní ve složitých případech je férová.“

Výstavbu dopravních staveb v Česku často komplikuje i složitá a roztříštěná legislativa v oblasti ochrany životního prostředí. „Výstavba dopravní infrastruktury zasahuje do mnoha oblastí. Je logické, že jednotlivé aspekty jsou upraveny v různých zákonech, které stanovují různé postupy, nároky nebo lhůty. Pokud bychom postupy ochrany životního prostředí sjednotili a zjednodušili, výrazně bychom zkrátili dobu příprav. Řešením je zavedení jednoho společného stanoviska, které bude nahrazovat všechna ostatní. Místo několika různých řízení poběží pouze jedno, ze kterého bude jeden výstup,“ vysvětluje pardubický poslanec Martin Kolovratník.

Pardubický kraj dlouhá léta čeká na dokončení dálnice D35, dálničních přivaděčů a obchvatů měst. „Předchozí novela tohoto zákona do určité míry způsobila revoluci. Majitelé pozemků zjistili, že spolupráce je v jejich zájmu. Navíc už v minulém volebním období jsem inicioval změny, které zavedly pevný řád ve výkupech. Majitelé tak již nemohou spoléhat na spekulaci v cenách pozemků, protože pravidla jsou jasná. Tyto změny odblokovaly a výrazně urychlily přípravu dopravních staveb v našem kraji. Jsem přesvědčený, že stejně úspěšní budeme i v případě projednávané novely zákona. V ideálním případě by novela mohla vstoupit v platnost v září tohoto roku,“ uzavírá pardubický poslanec Martin Kolovratník.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hřib (Piráti): V investicích do infrastruktury pro cyklisty pokračujeme

22:01 Hřib (Piráti): V investicích do infrastruktury pro cyklisty pokračujeme

Informace na svém veřejném facebookovém profilu k dalším investicím do infrastruktury pro cyklisty v…