Většinou tak činí ti, kteří nemají dostatek relevantních informací, či chtějí naopak zastřít své vlastní nedostatky a odvést vzornost někam jinam tím, že poukazují na někoho jiného. Nedávno se o to pokusil např. eurokomisař pro zaměstnanost a sociální problematiku László Andor při návštěvě Senátu Parlamentu ČR.
Když jsem se proti jeho kritice vzdělávání Romů u nás ohradil, stáhl se zpět a přiznal, že v EU jsou jiné země, které mají s tímto větší problémy než my. Zmínil Slovensko, zmínil Rumunsko, ale jaksi skromně zapomněl na své rodné Maďarsko. Takovýchto příkladů a případů lze ale zmínit celou řadu. A kritiků je více, jak ze zahraničí, tak na domácí půdě a naše média často tomuto tématu věnují někdy až přehnanou pozornost.
Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komenského ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy připravilo komplexní a objektivní výstavu „Vzdělávání Romů v Česku v historickém kontextu“. Tato výstava bude v anglické mutaci otevřena v rámci jednání Výboru ministrů v Paláci Evropy (objekt Rady Evropy) ve Štrasburku ve středu 28. května. Dva dny poté, v pátek 30. května bude česká mutace výstavy otevřena v rámci debaty pořádané Výborem pro záležitosti EU Senátu PČR (VEU) ve spolupráci s delegací ČR v Parlamentním shromáždění Rady Evropy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Miroslav Krejča - profil