Kremlík (Svobodní): Automobilky a řidiči, Brusel s vámi pěkně zatočí

26.05.2019 8:35 | Zprávy

Ambiciozní plán EU, který ohrozí automobilový průmysl a bude stát miliardy, sníží globální emise o… neuvěřitelných a obrovských… necelé 1 procento.

Kremlík (Svobodní): Automobilky a řidiči, Brusel s vámi pěkně zatočí
Foto: Svobodní
Popisek: Svobodní, logo.

V EU vzniká 9 procent světových emisí CO2. Z toho jednu pětinu (ca 20%) tvoří emise z dopravy (viz koláčový graf č. 1). Z toho necelé tři čtvrtiny jsou emise z dopravy silniční. Takže za necelé 2% světových emisí CO2 může evropská doprava. Pokud by se nám podařilo emise z dopravy snížit na polovinu, tak tím docílíme snížení světových emisí o báječné (necelé) 1 procento.A to se vyplatí, že?

(Upozornění: Pokud v Číně otevřou nějakou tu uhelnou elektrárnu, tak to naše 1 procento samozřejmě vymažou).

Zatím se EU boj proti dopravě moc nedaří. Zatímco v průmyslu, výrobě elektřiny nebo v zemědělství od roku 1990 emise celkově klesly, v dopravě došlo k čistému nárůstu. Lidé jsou bohatší, mají vyšší životní úroveň a více automobilů.


GRAF 1: Emise skleníkových plynů v EU podle sektorů. Tmavě modře je 19,5% emisí z dopravy.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Zdravé školní jídelny a kvalitní výživa od útlého věku

Jsem jedině pro, ale uvědomujete si, že právě zdravou stranu si čím dál víc lidí nemůže dovolit? Vždyť už teď řada rodičů nemá ani peníze na školní obědy, a jestli by byli kvalitnější, což jsem pro, asi by byli i dražší, a tím pádem na ně nebude mít ještě víc lidí. Nebo máte snad řešení? Jaké?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rajchl (PRO): Naše země nepotřebuje v čele bruselské pudlíky

11:17 Rajchl (PRO): Naše země nepotřebuje v čele bruselské pudlíky

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k důsledkům přílivu ukrajinských uprchlíků