Rozhodnutí DPP má podporu vedení hlavního města Prahy, snahu o urychlení výstavby metra vítá pražská primátorka Adriana Krnáčová.
„Tato varianta je nejlepším možným řešením, protože pokud vše půjde podle plánu, můžeme s budováním průzkumných štol začít už v příštím roce. V první fázi počítáme s úsekem mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova a se stavebními pracemi by se mělo začít už v roce 2019," říká pražská primátorka Adriana Krnáčová.
Dopravní podnik hl. m. Prahy na pokyn primátorky vybíral z celkem pěti variant výstavby. Nakonec se přiklonil k té čtvrté. „Jsem rád, že můžeme dát našim cestujícím příznivou zprávu. Díky zvolenému řešení nemusíme čekat na dořešení výkupů pozemků na celé trase metra a můžeme stavbu urychlit,“ říká generální ředitel DPP Martin Gillar s tím, že oceňuje pragmatické řešení výstavby metra D. „Získali jsme nyní čas navíc pro jednání s investory a majiteli pozemků. Tam, kde se nedohodneme, nevylučujeme vyvlastňování,“ doplňuje primátorka.
Primátorka navíc věří, že by se v první fázi nakonec mohl postavit i delší úsek. „Když všechno bude probíhat podle plánu, je možné, že se první budovaný úsek protáhne z Pankráce až do Nových Dvorů, s majiteli pozemků se snažím intenzivně jednat a doufám, že se nám podaří rychle dospět k dohodě,“ zdůrazňuje Krnáčová.
Primátorka také vyzdvihuje přínosy pro zlepšení životního prostředí v Praze. „Po dokončení výstavby metra D by se mělo snížit množství škodlivin v ovzduší o téměř 60 tun ročně,“ říká Krnáčová. Metro podle ní také výrazně pomůže poklesu počtu automobilů mířících do centra Prahy. „Ročně se v Praze díky metru D objeví o více než 18 milionů aut méně, pro Pražany to bude očekávaný posun k lepšímu,“ tvrdí Krnáčová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV