Krnáčová (ANO): Chytré metro D dostalo zelenou. Vybrali jsme nejlepší možné řešení

27.04.2017 10:12

Dozorčí rada Dopravního hl. m. Prahy (DPP) schválila variantu výstavby metra D. V první fázi vznikne úsek z Pankráce do stanice Olbrachtova.

Krnáčová (ANO): Chytré metro D dostalo zelenou. Vybrali jsme nejlepší možné řešení
Foto: Hans Štembera
Popisek: Primátorka Prahy Adriana Krnáčová

Rozhodnutí DPP má podporu vedení hlavního města Prahy, snahu o urychlení výstavby metra vítá pražská primátorka Adriana Krnáčová.

„Tato varianta je nejlepším možným řešením, protože pokud vše půjde podle plánu, můžeme s budováním průzkumných štol začít už v příštím roce. V první fázi počítáme s úsekem mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova a se stavebními pracemi by se mělo začít už v roce 2019," říká pražská primátorka Adriana Krnáčová.

Dopravní podnik hl. m. Prahy na pokyn primátorky vybíral z celkem pěti variant výstavby. Nakonec se přiklonil k té čtvrté. „Jsem rád, že můžeme dát našim cestujícím příznivou zprávu. Díky zvolenému řešení nemusíme čekat na dořešení výkupů pozemků na celé trase metra a můžeme stavbu urychlit,“ říká generální ředitel DPP Martin Gillar s tím, že oceňuje pragmatické řešení výstavby metra D. „Získali jsme nyní čas navíc pro jednání s investory a majiteli pozemků. Tam, kde se nedohodneme, nevylučujeme vyvlastňování,“ doplňuje primátorka.

Primátorka navíc věří, že by se v první fázi nakonec mohl postavit i delší úsek. „Když všechno bude probíhat podle plánu, je možné, že se první budovaný úsek protáhne z Pankráce až do Nových Dvorů, s majiteli pozemků se snažím intenzivně jednat a doufám, že se nám podaří rychle dospět k dohodě,“ zdůrazňuje Krnáčová. 

Primátorka také vyzdvihuje přínosy pro zlepšení životního prostředí v Praze. „Po dokončení výstavby metra D by se mělo snížit množství škodlivin v ovzduší o téměř 60 tun ročně,“ říká Krnáčová. Metro podle ní také výrazně pomůže poklesu počtu automobilů mířících do centra Prahy. „Ročně se v Praze díky metru D objeví o více než 18 milionů aut méně, pro Pražany to bude očekávaný posun k lepšímu,“ tvrdí Krnáčová.

„Přidanou hodnotou navíc je, že na prvním úseku otestujeme soupravy s automatickým provozem, reálné je tedy chytré metro bez řidiče. Otestování metra v automatickém režimu totiž přispěje k urychlení uvedení celé trasy D do provozu,“ říká Krnáčová. Pražané se v novém metru mohou kromě jízdy bez strojvedoucích těšit i na pokrytí telefonním a internetovým signálem.

Nové metro na trase Pankrác – Depo Písnice by mělo stát přibližně 40 miliard korun a první fáze se začne realizovat v roce 2019.

Tabulka 1 – Přínos metra D pro pražskou dopravu


Zlepšení dopravy

Pokles autobusové a nákladní dopravy

8 170

Vozidel denně

Pokles autobusové a nákladní dopravy

3

Miliony vozidel ročně

Pokles osobní automobilové dopravy

43

Tisíc automobilů denně

Pokles osobní automobilové dopravy

15,6

Miliony automobilů ročně

Pokles dopravy celkem

18,6

Miliony vozidel ročně

Zdroj: IDS

Tabulka 2 – Přínos metra D pro zlepšení životního ovzduší

Zlepšení životního prostředí

Snížení prašnosti (PM 10)

32

tun ročně

Snížení Nox

27

tun ročně

Snížení nebezpečných sloučenin benzenu

0,4

tun ročně

Celkem snížení Nox+PM10+Benzen

59,4

tun ročně

Zdroj: IDS

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hlas: Babiš je Slovák. Takže pokud by pro něj bylo spojení s Ruskem výhodné, navleče rudou košili

18:14 Hlas: Babiš je Slovák. Takže pokud by pro něj bylo spojení s Ruskem výhodné, navleče rudou košili

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k k Andreji Babišovi a EU.