„Je to důležité rozhodnutí, protože Nejvyšší správní soud vyhověl naší kasační stížnosti a vrátil celou věc k novému projednání. My stále trváme na tom, že Uber je taxislužba a musí se proto řídit platnou legislativou. O tom, že je třeba zákony upravit, snad nikdo nepochybuje, ale to neznamená, že ty stávající je možné ignorovat,“ uvedla primátorka Adriana Krnáčová.
Městský soud ve svém původním verdiktu uvedl, že řidič nemohl být pokutován, neboť jeho činnost spadá do sdílené ekonomiky, kterou zákony České republiky neznají. Nejvyšší správní soud takové odůvodnění ale odmítl a vrátil případ k novému projednání. Potvrzuje se tak, že Praha při kontrolách taxi a alternativních taxislužeb postupuje podle zákona. Praha doposud vycházela z informace ministerstva dopravy, které již v září 2014 uvedlo, že řidiči využívající aplikaci UBER musí provádět přepravu v souladu se zákonem o silniční dopravě.
„Přeprava osob uskutečněná řidiči, kteří používají aplikaci UberPOP, se neodehrává v právním vakuu. Jakkoliv využívají moderní technologická řešení a alternativní ekonomické formy, neznamená to automaticky, že jejich činnost nepodléhá žádným pravidlům. Při aplikaci práva je třeba vycházet z aktuálního právního rámce a konkrétní situaci hodnotit jeho optikou, nikoli naopak,“ napsal v rozsudku předseda senátu Radan Malík a dále uvedl: „Městský soud tedy neměl ustrnout na konstatování, že žalobce uskutečnil přepravu způsobem, který doposud není regulovaný. Měl posoudit, jestli faktická povaha této přepravy naplňuje či nenaplňuje činnost, kterou současná právní úprava zná, resp. reguluje.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV