K pacientovi se pražská záchranná služba dostane přibližně za 8 minut po zavolání na linku 155, přitom náklady na jeden výjezd dosahují republikového minima – tak dobře hospodaří. Mají dostatek špičkových lékařů či výborně proškolených záchranářů a dispečerů. A to i díky sofistikovanému systému vzdělávání, včetně specializačního kursu s rozšířenou kompetencí. Denně vyjíždí ke třem stovkám případů, často zachraňují životy prostřednictvím perfektní instruktáže po telefonu. Pražané mnohdy ani nevědí, jaké mají štěstí, že bydlí právě v metropoli.
Pražská záchranná služba má v současnosti 19 základen a 65 vozů. Aktuální stav včetně personálního zajištění postačuje pro běžný provoz. Jenže! Dosavadní počty členů výjezdových skupin i množství základen a technické vybavení připouští jen omezené rezervy pro případ mimořádné, krizové situace. Na Magistrátu jsme proto ve spolupráci ze ZZS vypracovali plán postupné obnovy sanitních vozů. V čem spočívá? Ta nejstarší vozidla (250 tis. najetých km, stáří cca 6 let) budou dál sloužit, ale jen jako náhradní při výpadku u běžných oprav, a každý rok se nakoupí 15 nových. V roce 2021 by tedy záchranka měla disponovat 80 moderními sanitkami. Koho by zajímala cena, v současnosti hovoříme asi o 4,7 milionech korun za sanitku. Oproti starším modelům budou ty nové těžší a lepší o strojní nakládací systém transportních nosítek, rozvody anesteziologických rajských plynů, komunikační systém a další technické vymoženosti, které zvýší komfort a bezpečí pacientů i záchranářů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV