Libor Lukáš: Cesta? Můj životní příběh

29.09.2018 20:05

Jsem technický typ, mám rád řád a systém. A vzhledem k tomu, že v naší rodině bylo stavařů požehnaně, bylo o mé profesi prakticky rozhodnuto už v dětství.

Libor Lukáš: Cesta? Můj životní příběh
Foto: arch. Libor Lukáš
Popisek: Libor Lukáš

Vystudoval jsem obor dopravní stavby na zlínské průmyslovce a v tomto odvětví jsem také získával své první pracovní zkušenosti. Byl jsem například u rekonstrukce ruzyňského letiště, při dokončování dálnice mezi Jihlavou a  Humpolcem či mezi Brnem a Vyškovem. Většinou ve funkcích stavbyvedoucího.

Doprava mě provázela i v době, kdy jsem po návratu do rodného kraje působil jako investiční technik a  později vedoucí investičního oddělení Městského národního výboru Bojkovice. Po revoluci jsem působil nějaký čas jako tajemník radnice, v roce 1994 jsem se ale rozhodl podnikat.  Založil jsem několik firem, některé z nich působily samozřejmě i ve stavebnictví. Po celou dobu, ať už jako stavař, zástupce investora či podnikatel, jsem pociťoval, jak důležitý potenciál dopravní stavby, především dálnice, pro rozvoj regionů a zvyšování životní úrovně jeho obyvatel mají.

S tímto vědomím jsem kandidoval v historicky prvních volbách do krajských zastupitelstev a  uspěl, stejně tak i v několika dalších. Ať už jako radní, náměstek, hejtman či statutární náměstek, po celou tu dobu jsem se snažil pohnout s výstavbou dopravní infrastruktury, o které se v té době jen nesměle mluvilo. Postupně se nám podařilo přiblížit dálnici D1 až k hranicím kraje do Vrchoslavic a následně ji prodloužit ke Kroměříži a Hulínu. Postavili jsme také dálnici mezi Hulínem a Otrokovicemi, včetně části obchvatu tohoto města. Došlo k zásadní modernizaci důležitých silnic první třídy, kompletně jsme připravili ke stavbě dálnici D49.

Náš kraj se odrazil z  pomyslného dna, dopravní situace se zásadně zlepšila a  měli jsme našlápnuto k tomu, aby se vyřešily i další problémy. Bohužel se tak nestalo. Následující vedení kraje tento trend neudrželo, křivka růstu se zalomila kolmo dolů a přišly roky stagnace. Jenže pro mě už jsou cesty vážně můj životní příběh, a tak za ně bojuji dál jako předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě.

Proč? Protože v obnovení výstavby dálnic a modernizace železnic vidím úplný základ. Člověk nemusí být ani stavař, aby věděl, že na špatných základech dobrý dům nepostavíte…

Libor Lukáš

Bc. Libor Lukáš

  • Regionální politik Zlínského kraje, manažer a podnikatel

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mašek (ANO): My že podněcujeme protiukrajinské nálady? Tím, že chceme mír?

6:16 Mašek (ANO): My že podněcujeme protiukrajinské nálady? Tím, že chceme mír?

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke slovům prezidenta Pavla.