MŽP: Další miliarda korun z Bruselu – tentokrát pro autobusy na stlačený zemní plyn

25.01.2014 20:35 | Zprávy

Ministr životního prostředí Tomáš Jan Podivínský splnil to, co slíbil při nástupu do funkce. V Bruselu minulý týden vyjednal dotaci ve výši jedné miliardy korun na výměnu těch nejstarších a životní prostředí nejvíce znečišťujících autobusů městské hromadné dopravy za ekologické autobusy na stlačený zemní plyn. Alternativní doprava tak pomůže ovzduší v Moravskoslezském, Jihomoravském a Ústeckém kraji a zvýší i kulturu cestování pro občany.

MŽP: Další miliarda korun z Bruselu – tentokrát pro autobusy na stlačený zemní plyn
Foto: Česká televize
Popisek: Tomáš Podivínský

„O vyhlášení výzvy na výměnu starých autobusů za ty na stlačený zemní plyn jsme usilovali od roku 2011. V minulých dnech jsme v Bruselu se zástupci Evropské komise dojednali poslední sporné body, které bránily vyhlášení výzvy na příjem žádostí o dotaci na výměnu autobusů městské hromadné dopravy. Tuto výzvu jsme vyhlásili dnes. Nejstarší, zcela neekologické a neefektivní autobusy můžou být díky až 85% dotaci z EU nahrazeny novými, moderními autobusy na stlačený zemní plyn. Z dotace lze financovat i plnící stanice CNG pro městskou hromadnou dopravu,“ říká ministr životního prostředí Tomáš Jan Podivínský.

Za tuto další jednu miliardu korun navíc z prostředků Fondu soudržnosti je možné pořídit zhruba 10 plnicích stanic CNG a zhruba 154 nových autobusů MHD s pohonem CNG, a to při orientační ceně 6,8 milionu korun za autobus a 13 milionů korun za plnicí stanici.

Ze studií, které si nechalo Ministerstvo životního prostředí vypracovat, vyplývá, že obměnou tohoto množství vozidel dojde k roční úspoře emisí ve výši

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Ministerstvo životního prostředí

Proč EU řeší tresty za znásilnění?

Nemám nic proti zpřísnění, ale neměl by si to každý stát řešit legislativně sám? Proč mám dojem, že se EU plete do vnitřních záležitostí států čím dál víc? Kde končí její kompetence? Proč neřešíte třeba nelegální migraci, s kterou jste od voleb nepohnuli?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kordová Marvanová: Takový zákon by bylo lepší neschválit

21:03 Kordová Marvanová: Takový zákon by bylo lepší neschválit

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k takzvané rozvodové novele