Marek (ANO): Ceny jízdného MHD se v Hradci zatím nemění

20.04.2021 16:05

Ačkoli každým rokem rostou ceny vstupních nákladů, především pak mzdových či pohonných hmot, ceny jízdného MHD se v Hradci Králové neměnily za posledních pět let.

Marek (ANO): Ceny jízdného MHD se v Hradci zatím nemění
Foto: anobudelip.cz
Popisek: ANO
reklama

Vedení radnice proto v posledních týdnech společně s dopravním podnikem jednalo o možných nových tarifech hromadné dopravy. Vzhledem k pandemické situaci se ale společně shodli, že ke změnám zatím nedojde.

Anketa

Pokud by se potvrdilo, že sklad ve Vrběticích vyhodili do vzduchu Rusové, byl by to pro vás akt státního terorismu?

9%
88%
hlasovalo: 17716 lidí

Dopravní podnik města Hradce Králové se od výskytu koronaviru v zemi potýká s úbytkem cestujících a propadem příjmů. Z důvodu úspor tak musela být odložena investice do nákupu autobusů v rámci pravidelné obměny vozového parku.

Poslední změna jízdného MHD v Hradci Králové byla zavedena v roce 2016. „Je přirozené, že ceny jízdného budou s ohledem na inflaci, růst cen vstupů a především mzdových nákladů, stoupat. Ačkoli je tedy úprava ceníku v budoucnosti nevyhnutelná, nechceme ji zatím vzhledem k pandemické situaci zavádět. K tomuto kroku můžeme přistoupit až ve chvíli, kdy se život alespoň z větší části vrátí do normálu a současná pandemie a platná vládní opatření již nebudou naši společnost omezovat vysokou nemocností, možnostmi výdělku a zaměstnanosti. Je to otázka několika měsíců až let,“ říká k současné situaci náměstek primátora pro správu městských organizací Pavel Marek. Případnou změnou ceníku jízdného se město zabývalo také z důvodu zvyšujícího se městského příspěvku dopravnímu podniku. „Iniciativa na návrh úprav ceníku, kterou jsme se zabývali, přišla z naší strany, jelikož jsme chtěli znát možné varianty, jak snížit nebo alespoň zastavit rostoucí výši příspěvku z rozpočtu města na městskou hromadnou dopravu, který je v současnosti na úrovni 279 milionů korun ročně,“ doplňuje náměstek Marek.

Dopravní podnik se od výskytu koronaviru v zemi potýká s úbytkem cestujících a propadem příjmů. „Za poslední rok nám klesly počty cestujících o 30 %, jen od začátku tohoto roku tak tratíme na tržbách více než devět milionů korun a mimo jiné kvůli této ztrátě jsme museli pozastavit plánovanou obměnu vozového parku v tomto roce,“ dodává ředitel Dopravního podniku města Hradce Králové Zdeněk Abraham. Městský dopravce měl v letošním roce pořídit šest nových vozů za zhruba 50 milionů korun. Tento plán ale odsunul na příští rok.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: PV

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Ministr Zaorálek: Už v roce 2017 se tu mluvilo o změně zákona, protože stavební řízení je pomalé

15:50 Ministr Zaorálek: Už v roce 2017 se tu mluvilo o změně zákona, protože stavební řízení je pomalé

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny dne 7. 5. 2021 k vládnímu návrhu stavebního zákona