Dnešní generace dětí se ve škole nudí, nečtou pro radost a pouze průměrné jsou i v přírodních vědách a matematice. Tak to je současná realita našeho školství. A kde je příčina? Jsou to snad špatně ohodnocení učitelé, které nebaví učit nebo rodiče, které vzdělání jejich dětí nezajímá?
Před rokem 1989 jsme měli kvalitní školský systém, který zajišťoval vzdělání většině populace. Tento systém naučil děti psát, číst což jsou věci, které v praxi využijete nejvíce. Dnešní modernější způsob výuky číst, psát a kupecky bez kalkulačky počítat ve valné většině neumí děti naučit. A proto je obtížné je naučit cokoli dalšího.
Základní problém je v celkové koncepci základního a středního školství. Děti musí škola bavit, musí se k nim přistupovat individuálně a hledět na jejich specifické potřeby. Základní školy jako celek selhávají. Školní vzdělávací programy považují biflování za hloupé. S algebrou či vyjmenovanými slovy se tak žáci jen zdvořile seznámí, ale učivo se pak již zpravidla neprocvičuje, neboť by to zavánělo memorováním. Zrušení tzv. speciálních škol, kde se žákům mohli věnovat odborníci, ke zkvalitnění školství také nepřispělo. Tito žáci jsou dnes zařazeni do běžných tříd a věnují se jim asistenti, kteří nemají vůbec odborné vzdělání.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV