Mastník (SLK): Liberecký kraj se věnuje zvýšení bezpečnosti na silnicích podle ročního plánu. Stop smrtelným nehodám

16.01.2016 13:53 | Zprávy

Rada kraje na svém letošním 1. zasedání také schválila Roční plán činností BESIP Libereckého kraje 2016. Na základě tohoto plánu je prováděna veškerá činnost v oblasti prevence bezpečnosti provozu na pozemních komunikacích na území Libereckého kraje.

Mastník (SLK): Liberecký kraj se věnuje zvýšení bezpečnosti na silnicích podle ročního plánu. Stop smrtelným nehodám
Foto: Liberecký kraj
Popisek: Vladimír Mastník, radní LK pro resort dopravy

Roční plán činností BESIP Libereckého kraje je rozdělen na analytickou a návrhovou část. Analytická část zahrnuje informace o nehodovosti, problémových oblastech, ohrožených skupinách účastníků silničního provozu a v minulosti realizovaných projektech Libereckého kraje a jeho partnerů. Návrhová část obsahuje seznam projektů plánovaných v roce 2016 včetně jejich rozsahu a předpokládaného rámce financování.

Z analytické části vyplývá, že za roky 2009 až 2014 podle statistik zemřelo na silnicích v Libereckém kraji 162 osob. V důsledku nepřiměřené rychlosti zemřelo 58 lidí a podíl smrtelných následků nepřiměřené rychlosti na celkovém počtu smrtelných nehod v tomto období tedy činil téměř 41%, čímž jde o nejzávažnější příčinu dopravních nehod v souvislosti s následky. „Jednou z preventivních akcí plánovaných Libereckým krajem na rok 2016 je výstava „STOP smrtelným nehodám“. Obsahuje fotografie a popisy dopravních nehod, které se odehrály v našem kraji. Jejím cílem je především poukázat na nebezpečí číhající na našich silnicích a seznámit veřejnost se skutečnými těžkými nehodami, jejichž příčinou byla nepřiměřená rychlost, alkohol za volantem a další závažné příčiny dopravních nehod,“ říká radní pro dopravu Vladimír Mastník.

Akcí zaměřenou na motocyklisty je preventivní program „Učme se přežít“, kde si mohou začínající a méně zkušení motocyklisté zdokonalit své praktické dovednosti. V rámci 6 připravovaných kurzů si mohou motocyklisté procvičit v teoretické části techniku jízdy, poskytování první pomoci a základy legislativy. V praktické části se pak cvičí hlavně brzdění v různých rychlostech, plynulé přenášení těžiště, průjezd zatáčkou, brzdění v náklonu a výhybný manévr.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Markéta Šichtařová byl položen dotaz

Jak je to doopravdy?

Dobrý den, znám vás jako ekonomku. Teď kandidujete na kandidátce SPD. Zajímá mě tak, zda souhlasíte s tím, co SPD tvrdí o Ukrajincích, že jako Češi chudneme na tom, že poskytujeme pomoc a azyl? Nebo kde je problém, proč je naše životní úroveň podprůměrná? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Čech (Trikolora): Tak nám podpálili stanici metra Staroměstská

21:01 Čech (Trikolora): Tak nám podpálili stanici metra Staroměstská

Parta cizinců podpálila v sobotu eskalátor ve stanici metra Staroměstská. Co bude příště? Národní di…