Děkuji. Vážený pane předsedo, vážené kolegyně, vážení kolegové, předkládám celkem tři pozměňovací návrhy.
Začnu tím, který je v systému jako sněmovní dokument 94, a týká se školství a vzdělávání. Věřím, aspoň podle předvolebních debat to tak bylo zřejmé, že školství a vzdělávání je prioritou téměř všech zde zúčastněných stran. Možná úplně všech, abych se nějak špatně neuřekl. Věřím, že naleznete pochopení i podporu pro tento předložený pozměňovací návrh, kterým se nejdříve navrhuje v příloze č. 3 k vládnímu návrhu zákona v kapitole 333 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, že se ukazatel Výdaje celkem zvyšuje o 3 mld. 850 mil. s tím, že v příloze č. 3 k vládnímu návrhu zákona v kapitole 396 Státní dluh se ukazatel Výdaje celkem sníží o tuto částku, tedy o 3 mld. 850 mil.
Dále, že v příloze č. 4 k vládnímu návrhu zákona se ukazatele kapitoly 333 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy navyšují o částku 3 mld. 850 mil., to znamená v ukazateli Výdaje celkem se nám čísla adekvátně posunou a nahradí nově, mám to všechno přesně vyčíslené, nechci tím zdržovat, je to ve zmíněném sněmovním dokumentu.
V příloze č. 4 k vládnímu návrhu zákona se ukazatele kapitoly 396 Státní dluh snižují o částku 3 mld. 850 mil. Zase se to objeví v ukazatelích Výdaje celkem a obsluha státního dluhu adekvátní číselnou náhradou.
Krátce ke zdůvodnění. Především reaguji tímto pozměňovacím návrhem na odlišnou situaci státních a nestátních škol. Když řešíme otázky platů učitelů, tak myslím především na své kolegy učitele, a nechtěl bych v žádném případě, aby tady vznikaly nějaké kategorie učitelů. Ony bohužel vznikají. Učitelé to velmi těžce, ne nelibě, ale těžce nesou a vnímají to jako velkou nespravedlnost. Není možné, aby se s tím po 25 letech, ještě více než 25 letech, co máme alternativy v podobě soukromých a církevních škol, prostě nic nedělo. Kdy jindy než teď v době hospodářského růstu. Říkat, že teď je to nesystémové, teď to řešit nebudeme, počkáme, až se domluvíme - víme, jak ty domluvy váznou. Pak zase nastane nějaká krize nebo nějaké problémy a nikdo to nevyřeší. Pokud je to opravdu priorita, tak se přestaňme přetahovat o slovíčka a pojďme to řešit. Je tedy potřeba opravdu srovnat církevní a soukromé školy se státními, a ne aby to dostávaly až s ročním zpožděním, a to ještě s nějakými dalšími otazníky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV