Ministr Brabec: Vydali jsme další dvě závazná stanoviska EIA k prioritním dopravním stavbám

28.12.2016 16:49 | Zprávy

Stavební povolení může získat modernizace trati Sudoměřice – Votice a jihovýchodní část obchvatu Otrokovic.

Ministr Brabec: Vydali jsme další dvě závazná stanoviska EIA k prioritním dopravním stavbám
Foto: ANO
Popisek: Ministr životního prostředí Richard Brabec

Jak slíbil ministr Brabec v červnu letošního roku, MŽP ve lhůtě dvou měsíců od převzetí kompletních podkladů od Ředitelství silnic a dálnic ČR a Správy železniční dopravní cesty vydává závazná stanoviska k prioritním dopravním stavbám. Na těch se dohodla vláda s Evropskou komisí v průběhu roku 2016 [1]. 9 prioritních staveb z dohodnutého seznamu tak nemusí opakovaně projít procesem posuzování vlivů na životní prostředí, přestože jim bylo stanovisko EIA vydáno před mnoha lety, ještě podle předvstupního zákona o EIA z roku 1992. Na cestě k vydání stavebního povolení je ode dneška i modernizace trati Sudoměřice – Votice a jihovýchodní část obchvatu Otrokovic.

K 23. prosinci 2016 tak bylo vydáno čtvrté a páté závazné stanovisko k vlivům prioritních dopravních záměrů na životní prostředí, které mají mimořádný význam pro Českou republiku a jsou na seznamu tzv. prioritních staveb (více zde). Ministr Brabec tak plní slib svého rezortu, že stanoviska k jednotlivým 9 stavbám budou vydávána ve lhůtě dvou měsíců po obdržení kompletních podkladů od Ředitelství silnic a dálnic ČR, resp. Správy železniční dopravní cesty. Na cestě k vydání stavebního povolení je tak dnes i modernizace železniční trati Sudoměřice – Votice a jihovýchodní část obchvatu Otrokovic.

„Dnešním dnem je vydaných aktuálně 5 stanovisek. Další závazné stanovisko chceme vydat hned v prvním lednovém týdnu. I na zbývajících třech stanoviscích se velmi intenzivně pracuje. Přestože kompletní podklady k nim jsme obdrželi později, uděláme vše pro to, abychom všechna stanoviska vydali nejpozději do poloviny února příštího roku,“ prohlašuje ministr Brabec.

Podmínkou pro vydání aktualizovaného stanoviska na základě dohody s Evropskou komisí, tentokrát závazného (oproti dřívější legislativě), bylo řádné zhodnocení vlivů stavby tak, jak je nyní vyprojektována v dokumentaci pro stavební povolení (DSP) na životní prostředí a veřejné zdraví (vliv hluku a imisí na obyvatelstvo, vliv na povrchové a podzemní vody atd.).

„Účelem modernizace trati v úseku Sudoměřice – Votice je vybudovat novou dvojkolejnou trať, díky čemuž se zvýší výkonnost, životnost trati i pohodlí cestování a také se zvýší bezpečnost železničního provozu. Významným přínosem bude rovněž snížení hlukové zátěže, které jsou vystavováni v současné době obyvatelé v této oblasti,“ komentuje jeden z prioritních dopravních záměrů, které aktuálně získaly závazné stanovisko, ministr Brabec. Řešený úsek prochází územím od Sudoměřic po Votice, přičemž na své trase míjí zástavbu Mezna, Střezimíře, Červeného Újezdu, Ješetic a Heřmaniček. Záměr začíná návazností na stavbu Modernizace trati Tábor – Sudoměřice u Tábora a končí před železniční stanicí Votice, kde na něj navazuje již realizovaná stavba Modernizace trati Votice – Benešov u Prahy.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Petr Hladík byl položen dotaz

elektromobilita

Proč zrovna neziskovky?V rozpočtu je tolik peněz,že znovu bude státní rozpočet podporovat neziskovky. Ano,ať podporuje,ale jenom ty charitativní apod.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Koudelka (Trikolora): Moravský znak a vlajka

22:01 Koudelka (Trikolora): Moravský znak a vlajka

Dne 5. července na Den Moravy a svátek sv. Cyrila a Metoděje se vyvěšují moravské vlajky.