Ministr Havlíček: V příštím roce na podzim bude celá D1 hotová

03.07.2020 15:24

Začátkem října bude dokončeno dalších 10 kilometrů dálniceD1, celkem se tak dostaneme na 100 hotových kilometrů z celkových 161 mezi Mirošovicemi a Kývalkou. Konkrétně zmizí omezení na úseku č. 07 Soutice – Loket mezi 56. a 66. kilometrem. Celá modernizace D1 bude dokončena na podzim 2021.

Ministr Havlíček: V příštím roce na podzim bude celá D1 hotová
Foto: Hans Štembera
Popisek: Karel Havlíček, místopředseda vlády, ministr průmyslu a obchodu a ministr dopravy

„V říjnu zmizí první omezení, další pak postupně stavaři odstraní na konci listopadu před zimní přestávkou. Pro mě je podstatné, že v příštím roce na podzim bude celá D1hotová, průjezdná bez velkých omezení, které zažíváme v těchto dnech. Řidičům děkuji za trpělivost, omlouvám se za komplikace a případné kolony,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.

V letošním roce budou zprovozněny tři modernizované úseky v celkové délce 29,5 kilometru, v roce 2021 se pak otevře zbývajících 41,5 kilometrů a bude dálnice D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou kompletně zrekonstruovaná na celých 161 kilometrech.

Anketa

Sledujete i letos seriál Chalupáři?

38%
62%
hlasovalo: 6550 lidí

„Řidičům slouží bezplatná informační linka 800 280 281, kde si mohou zjistit informace o provozu, ale také v případě nouze požádat asistenční službu Ředitelství silnic a dálnic o pomoc,“ dodává ministr. Aktuální dopravní informace jsou dostupné také ZDE nebo například prostřednictvím map Googlu nebo navigace Waze, které využívají dopravní informace Národního dopravního informačního centra.

Modernizace D1 začala v roce 2013. Úseky mezi Prahou a Brnem byly uvedeny do provozu v průběhu 70. let minulého století a i nejnovější úseky mají za sebou přes 30 let provozu a jsou již tedy na konci plánované životnosti. Některé dálniční objekty (například mosty) byly realizovány již ve 30. letech minulého století.

Cílem finišujících prací na D1 je moderní dálnice splňující veškeré současné evropské požadavky na plynulost a bezpečnost provozu, ne pouhá oprava vozovky. Dálnice je kompletně řešena podle předpisů platných v 70. letech minulého století, což nesplňuje současné požadavky podle platných technických norem. Na zvolenou technologii cementobetonového krytu máme desetiletou záruku od dodavatelů a bez větších oprav by měla vydržet 30 let.

Další informace o modernizaci D1 najdete také na facebookové stránce Nová D1 (ZDE) nebo ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Seďa (SOCDEM): Tato vláda se na své občany vykašlala a lidem neustále lže

23:08 Seďa (SOCDEM): Tato vláda se na své občany vykašlala a lidem neustále lže

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k navrhovaným změnám v zákoníku práce