Dobré odpoledne, vážená paní předsedkyně, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci. Nebudu opakovat to, co tady bylo sděleno v rámci prvního čtení, pokud jde o předkládaný návrh zákona o poskytování sociálních služeb. Soustředím se na některé aspekty v rámci druhého čtení tak, aby bylo zřejmé, k čemu tedy došlo i potom při projednávání v sociálním výboru.
Chtěl bych zdůraznit, že kromě aspektů, které jsme si zde říkali 8. srpna na schůzi Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky, po projednání v sociálním výboru byla zvážena potřeba i úpravy § 101a, který vlastně nastavuje směrné číslo, jež je důležité pro stanovení objemu poskytnutých dotací na jednotlivé kraje, a to takovým způsobem, aby nedošlo k rozkymácení již existujícího systému. Původní verze, která tam byla navržena, byla vlastně založena na kombinaci dvou parametrů, což se ukázalo při výpočtech jako nedostatečné a neobjektivní. Proto v tomto § 101a změna, která se předkládá, je vyváženější a vede k objektivnějšímu rozdělování objemu finančních prostředků v rámci dotačních řízení.
Další aspekt, který chci zdůraznit, pokud jde o § 101a, je otázka řekněme silnějšího zmocnění paragrafu, který zmocňuje Ministerstvo práce a sociálních věcí k následnému vydání právního předpisu. V tomto ohledu v každém případě dochází k tomu, že zatímco v první verzi bylo nastaveno zmocnění pouze tak, že byla upravena i žádost, kterou podávají kraje na Ministerstvo práce a sociálních věcí co do formy. Scházelo tam vymezení toho podstatného, to znamená, pokud jde o obsah samotné žádosti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PSP ČR