Ministr Kupka: Transformace ŘSD z příspěvkové organizace na budoucí státní podnik

03.05.2023 19:14 | Zprávy

Projev na 63. schůzi Poslanecké sněmovny dne 3. května 2023 k vládnímu návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích.

Ministr Kupka: Transformace ŘSD z příspěvkové organizace na budoucí státní podnik
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Martin Kupka

Vážená paní předsedající, vážené kolegyně, vážení kolegové, návrh změny zákona o pozemních komunikacích má jeden zásadní cíl a to zajistit transformaci Ředitelství silnic a dálnic jako stávající příspěvkové organizace na budoucí státní podnik. Jde o proces, který se připravoval řadu let. Základní smysl té transformace spočívá především v tom, aby se podařilo vyjasnit vztah mezi státem a Ředitelstvím silnic a dálnic v té míře, že také bude jasné v každém konkrétním kroku, za co stát, Ředitelství silnic a dálnic, platí, jaký má být standard pravidelné údržby komunikací, silnic první třídy a dálnic, a to v době letní údržby i v domě zimní údržby. To je jeden ze základních klíčových cílů celé té transformace.

Zároveň umožní, aby Ředitelství silnic a dálnic dokázalo lépe konkurovat na trhu práce komerčním subjektům, projekčním kancelářím a podobně, protože stát nutně potřebuje pro výkon svých investičních aktivit na poli dopravní infrastruktury špičkové odborníky. Současná právní forma příspěvkové organizace v tomto smyslu má bohužel významné limity a v situaci, kdy nemáme dostatek techniků, kdy nemáme dostatek projektantů, tak se ocitáme často ve velmi svízelné situaci, jak si s tím nedostatkem kvalitních profesních inženýrů poradit. V tomto směru by zároveň měla tedy transformace přinést jednodušší podmínky pro získání nových lidí.

Další klíčová věc, která je spojená s tou transformací, je pochopitelně také to, co jsem zmiňoval na začátku, vyjasnění vztahů v rámci objednávání služby ze strany státu vůči Ředitelství silnic a dálnic. Nijak se tím ale nemá změnit to, jakým způsobem Ředitelství silnic a dálnic obstarává veřejné zakázky, jakým způsobem soutěží a zásadním způsobem se jistě ani nezmění počet těch věcí, které Ředitelství silnic a dálnic pořizuje formou outsourcingu. Nicméně v těch základních úkolech, v kontrole a v přípravě jednotlivých staveb potřebuje co nejlepší podmínky.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Nerostné bohatství na Ukrajině

Na CNN jste tvrdil, že Ukrajina již nerostné suroviny, které jsou na jejím území nevlastní, že je vlastní někdo jiný. Jak to víte? Myslíte, že tak na USA šije nějakou boudu, a proto došlo i k vyhrocení oné schůzky, kde se měla smlouva podepsat? A kdo je tedy podle vás vlastní?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Gregorová (Piráti): Tohle není běžný byznys, to je cílené budování vlivu

22:01 Gregorová (Piráti): Tohle není běžný byznys, to je cílené budování vlivu

Evropský parlament schválil svou pozici k nové legislativě o tzv. screeningu zahraničních investic. …