V úseku Větrný Jeníkov-Jihlava už byla dopravní omezení odstraněna. Během tohoto víkendu budou řidiči jezdit bez omezení také v úseku Lhotka-Velká Bíteš, a to i ve směru na Prahu. Ve zbývajících dvou modernizovaných úsecích (Šternov-Psáře a Loket-Hořice) skončí práce na přelomu listopadu a prosince.
Po náročném letním provozu, kdy se řidiči museli přizpůsobit jízdě ve zúžených pruzích se sníženou rychlostí, se nyní dočkají prvních výsledků modernizace D1. Nový povrch, který umožňuje bezpečnější jízdu, bude do zimní technologické přestávky položen celkem na 50 kilometrech dálnice. Dva úseky (Šternov-Psáře a Loket-Hořice) budou mít před zimou rozšířený profil a nový povrch v obou jízdních pásech. V úsecích Větrný Jeníkov-Jihlava a Lhotka-Velká Bíteš bude nový povrch zatím v jedné polovině dálnice. Práce na těchto stavbách budou pokračovat na jaře a plně modernizovány by měly být v první polovině příštího roku.
Modernizace přináší rozšíření dálnice o 75 cm v obou jízdních pásech. To má velký význam pro budoucí opravy. Bude totiž možné je zajistit při svedení dopravy do jedné poloviny dálnice a pro řidiče zůstanou zachovány dva pruhy v obou směrech i během oprav. Nový cementobetonový kryt je tišší a má výrazně lepší vlastnosti než dosavadní povrch. Zlepšily se také rozhledové podmínky, protože byl upraven sklon dálnice, například v klopených zatáčkách. To vše přispívá k většímu komfortu řidičů na nově zmodernizovaných částech dálnice.
Ministerstvo dopravy se snaží práce na modernizaci přesunout také do nočních hodin. V noci došlo nejen k bourání mostů, ale také k pokládce cementobetonové vrstvy. Noční práce však nejsou možné všude, zejména s ohledem na nežádoucí hluk v místech, kde je poblíž obytná zóna.
Na jaře 2015 budou práce pokračovat
„Na začátku stavební sezóny 2015 chceme zahájit modernizaci na dalších třech úsecích D1. Pevně věřím, že se podaří dokončit tendry na zhotovitele včas a nebudou nás zdržovat odvolání neúspěšných uchazečů k ÚOHS či námitky ekologických hnutí. V první polovině příštího roku pak chceme zahájit výběrová řízení na modernizaci dalších dvou úseků. Harmonogram modernizace samozřejmě přizpůsobíme tak, aby D1 nebyla uzavírkami extrémně přetížená,“ říká o dalším postupu modernizace Antonín Prachař.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ministerstvo dopravy