Ministr Ťok: Hlavní nádraží v Brně se bude opět využívat naplno

24.08.2017 16:59 | Zprávy

Další etapa nezbytných oprav na druhém nejvytíženějším nádraží v České republice se blíží ke konci. Rekonstrukce čtvrtého nástupiště a příslušných kolejí na hlavním brněnském nádraží a oprava tzv. Pražského viaduktu budou v září u konce. Skončí tak i objízdné trasy pro dálkovou opravu přes brněnské Dolní nádraží.

Ministr Ťok: Hlavní nádraží v Brně se bude opět využívat naplno
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

„Všechny práce probíhají v termínech, 10. září skončí oprava tzv. Pražského viaduktu a výměna pražců a kolejnic mezi nádražím a odbočkou Židenice, skončí tak výluky a cestující budou moci opět využívat naplno hlavní nádraží v Brně,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

Po druhém a třetím nástupišti bude do konce srpna také kompletně zrekonstruované i čtvrté nástupiště brněnského hlavního nádraží, které bude mít nový orientační i elektronický informační systém, osvětlení, staniční rozhlas i mobiliář. Stávající asfaltobetonový povrch nahradila betonová dlažba s vodicí linií a varovnými pásy pro nevidomé.

Rekonstrukce nástupiště vyjde celkově na 68 milionů korun, náklady na opravu mostu přes Křenovou ulici činí 55 milionů, výměna kolejí pak 35 milionů a úprava zázemí brněnského Dolního nádraží pak vyšlo na 12 milionů korun, kde vznikly nové přístřešky pro cestující.

Brno čeká další omezení v letech 2018 a 2019

Opravy brněnského nádraží jsou jak z dopravního, tak i technického hlediska nezbytné a nesnesou další odklad. Jedná se o opravy související s udržením provozuschopnosti železničního uzlu, která je v současnosti na hranici svých technických možností. Kapacita nádraží je ve špičkách již zcela vyčerpána.

„Nejnáročnější opravy čekají hlavní nádraží v Brně v letech 2018 a 2019, vyžádají si téměř 2,5 miliardy korun a výluka potrvá od jara příštího roku až do prosince 2019,“ vysvětluje generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý.

Investičně nejnáročnější bude kompletní rekonstrukce staničního zabezpečovacího zařízení a jeho budoucí ovládání z jednotného obslužného pracoviště. Vzhledem k tomu, že stávající staniční zabezpečovací zařízení bude během realizace stále funkční, musí se nové umístit do postavené technologické budovy. Vedle zabezpečení se bude také řešit rekonstrukce napájení, kolejí a výhybek, úpravy kolejiště ve stanici i na přilehlých úsecích.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Jak chcete odříznout politické neziskovky od dotací?

Tvrdíte, že doufáte, že se vám politické neziskovky podaří odříznout od dotací. Zajímalo by mě, jak to chcete udělat? Fandím vám, ale myslím, že je to nereálné.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zelení: Zvyšování rychlosti na dálnicích odmítáme

23:08 Zelení: Zvyšování rychlosti na dálnicích odmítáme

Komentář na veřejném facebookovém profilu strany k pilotnímu zavádění 150 km/h na dálnici