Ministr Ťok: Nejvhodnějším investorem dopravní stavby je ten, kdo ji bude provozovat

20.02.2019 15:41

Ředitelství vodních cest bude dohlížet na stavby, ty budou mít nově na starosti jednotlivá povodí

Ministr Ťok: Nejvhodnějším investorem dopravní stavby je ten, kdo ji bude provozovat
Foto: Ministerstvo dopravy
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

Za účelem zjednodušení a zrychlení přípravy vodních staveb dojde během letošního roku k posílení kompetencí státních podniků Povodí Labe, Vltavy a Moravy, na které přejdou investice na vodních cestách. Ředitelství vodních cest se bude nadále podílet na supervizi projektů realizovaných jednotlivými Povodími.

„Ministerstvo dopravy zůstává stále zodpovědné za koncepci vodních cest i koncepční přípravu projektů. Jediné co se mění je, že se napraví nelogická praxe, kdy investorem vodního díla bylo Ředitelství vodních cest a po dokončení stavby předalo dílo příslušnému povodí, které ho provozovalo. Praxe potvrzuje, že nejvhodnějším investorem dopravní stavby je ten, kdo ji bude provozovat, tak jak to i u nás do roku 2006 bylo. Příkladem je ŘSD i SŽDC, které jsou jak investorem, tak i správcem infrastruktury, kterou postaví,“ uvádí ministr dopravy Dan Ťok.

Státní podniky Povodí Labe, Vltavy a Moravy budou v souladu s platnou legislativou a Koncepcí vodní dopravy zajišťovat provoz a údržbu vodních cest, investice na vodních cestách, rozvoj vodních cest a další s tím související činnosti. Financování těchto činností bude nadále v současném rozsahu zajišťovat Státní fond dopravní infrastruktury.

Ministerstvu dopravy i nadále zůstane odpovědnost za rozvoj vnitrozemské vodní dopravy, i když faktické investice přenese na povodí. Ředitelství vodních cest proto podle nové zřizovací listiny bude mít na starosti supervizi projektů pro Státní fond dopravní infrastruktury.

Návrh nevyžaduje žádné legislativní změny ani ve vodním zákoně, ani v zákoně č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě. Jednostranným opatřením ministerstva dojde ke změně rozsahu činnost Ředitelství vodních cest, které kromě supervize projektů pro SFDI bude mít na starosti také provoz remorkéru Beskydy i servisních plavidel pro lodní park, správu českých pozemků v přístavu v Hamburku a předávání podkladů k projektům správcům vodních cest.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministryně Černochová: Chci, aby byla zachována kontinuita, která je v současné situaci nezbytná

21:03 Ministryně Černochová: Chci, aby byla zachována kontinuita, která je v současné situaci nezbytná

Vláda na návrh ministryně obrany Jany Černochové odsouhlasila jmenování brigádního generála Petra Ba…