Ministr Ťok: Nejvhodnějším investorem dopravní stavby je ten, kdo ji bude provozovat

20. 2. 2019 15:41

Ředitelství vodních cest bude dohlížet na stavby, ty budou mít nově na starosti jednotlivá povodí

Ministr Ťok: Nejvhodnějším investorem dopravní stavby je ten, kdo ji bude provozovat
Foto: Ministerstvo dopravy
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

Za účelem zjednodušení a zrychlení přípravy vodních staveb dojde během letošního roku k posílení kompetencí státních podniků Povodí Labe, Vltavy a Moravy, na které přejdou investice na vodních cestách. Ředitelství vodních cest se bude nadále podílet na supervizi projektů realizovaných jednotlivými Povodími.

„Ministerstvo dopravy zůstává stále zodpovědné za koncepci vodních cest i koncepční přípravu projektů. Jediné co se mění je, že se napraví nelogická praxe, kdy investorem vodního díla bylo Ředitelství vodních cest a po dokončení stavby předalo dílo příslušnému povodí, které ho provozovalo. Praxe potvrzuje, že nejvhodnějším investorem dopravní stavby je ten, kdo ji bude provozovat, tak jak to i u nás do roku 2006 bylo. Příkladem je ŘSD i SŽDC, které jsou jak investorem, tak i správcem infrastruktury, kterou postaví,“ uvádí ministr dopravy Dan Ťok.

Státní podniky Povodí Labe, Vltavy a Moravy budou v souladu s platnou legislativou a Koncepcí vodní dopravy zajišťovat provoz a údržbu vodních cest, investice na vodních cestách, rozvoj vodních cest a další s tím související činnosti. Financování těchto činností bude nadále v současném rozsahu zajišťovat Státní fond dopravní infrastruktury.

Ministerstvu dopravy i nadále zůstane odpovědnost za rozvoj vnitrozemské vodní dopravy, i když faktické investice přenese na povodí. Ředitelství vodních cest proto podle nové zřizovací listiny bude mít na starosti supervizi projektů pro Státní fond dopravní infrastruktury.

Návrh nevyžaduje žádné legislativní změny ani ve vodním zákoně, ani v zákoně č. 114/1995 Sb., o vnitrozemské plavbě. Jednostranným opatřením ministerstva dojde ke změně rozsahu činnost Ředitelství vodních cest, které kromě supervize projektů pro SFDI bude mít na starosti také provoz remorkéru Beskydy i servisních plavidel pro lodní park, správu českých pozemků v přístavu v Hamburku a předávání podkladů k projektům správcům vodních cest.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: PV

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Rozvoral (SPD): Nedopustíme, aby se k nám vraždící monstra vůbec dostala

12:54 Rozvoral (SPD): Nedopustíme, aby se k nám vraždící monstra vůbec dostala

V německém Wormsu Tunisan brutálně ubodal mladou místní dívku.