Železniční tratě byly jedním z hlavních témat schůzky českého ministra dopravy Dana Ťoka a německého spolkového ministra Alexandera Dobrindta. Oba ministři se shodli, že projekty vysokorychlostních tratí musejí být pro oba státy ekonomicky výhodné a měla by je využívat i nákladní doprava. Ministři dále mluvili o splavnosti Labe nebo o otevření zbývajícího úseku dálnice D8 v příštím roce. "
Spolkový ministr nás přizval k projednávání projektů, které budou zahrnuty do spolkového plánu dopravních cest. Máme se podílet na přípravě nového vysokorychlostního spojení mezi Prahou a Drážďanami. Musíme zvážit, zda toto nové spojení nevyužít i pro nákladní dopravu, aby to bylo ekonomicky výhodnější," říká ministr dopravy Dan Ťok s tím, že zároveň požádal německou stranu o podporu železničního spojení Prahy a Mnichova.
Spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt také pozval českého ministra k účasti na slavnostním zahájení železničního spojení mezi Aší a Selbem, které bude po více než šedesáti letech obnoveno letos 13. prosince. Ministr Ťok přislíbil svou účast a pozval německého ministra na otevření dokončovaného úseku dálnice D8 z Prahy do Drážďan. "Česká vláda udělala poslední kroky ke schválení zakázek pro odstranění sesuvu a měli bychom být beze zbytku schopni splnit slib, že uvedeme dálnici do provozu v roce 2016. Bude to důležitý milník pro spojení s Berlínem," dodává český ministr.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV