Ministr Ťok: Nový dopravní uzel spojí mezinárodní tranzitní síť s místní infrastrukturou

15.07.2015 7:36

Ředitelství silnic a dálnic zahájí za účasti generálního ředitele ŘSD Jana Kroupy v úterý 14. července výstavbu předposledního chybějícího úseku dálnice D1 Přerov – Lipník nad Bečvou. Zhotovitelem je firma Skanska a. s.

Ministr Ťok: Nový dopravní uzel spojí mezinárodní tranzitní síť s místní infrastrukturou
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

„Dálnice D1 je jednoznačně naše nejdůležitější dopravní tepna, která spojuje průmyslová centra naší republiky v ose Praha – Brno – Ostrava a její dokončení je tedy pro naši ekonomiku velmi důležité. Jejímu dobudování věnujeme na Ředitelství silnic a dálnic velké úsilí a jsem velmi rád, že nyní můžeme zahájit výstavbu již předposledního úseku,“ konstatuje generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Stavba zahrnuje kromě hlavní trasy také přeložky silnic I. třídy (I/55 Kokory – Přerov), II. třídy (II/436 Čekyně – Přerov, II/437 Dolní Újezd – Lipník nad Bečvou – Trnávka) a několika silnic III. třídy. V trase jsou situovány čtyři mimoúrovňové křižovatky (MÚK), z nichž první, MÚK Žernov, je pouze provozní křižovatkou pro všesměrné připojení SSÚD Přerov, které bude zajišťovat údržbu na tomto úseku D1. Součástí stavby je také velká oboustranná odpočívka.

Díky tomu vznikne u Lipníku nad Bečvou dopravní uzel

„Nový úsek úplně propojí dálnici D1 od Přerova a D47 od Ostravy s rychlostní komunikací R35 od Olomouce a se silnicí I/47. Díky tomu vznikne u Lipníku nad Bečvou dopravní uzel, který spojí mezinárodní tranzitní síť s místní infrastrukturou,“ upozorňuje ministr dopravy Dan Ťok.

Stavba prochází u Prosenic úložištěm teplárenského popílku, který bude částečně vytěžen a po úpravě zabudován do sendvičové konstrukce násypového tělesa hlavní trasy. Tento materiál prošel mnoha laboratorními testy a získal certifikát podle nařízení REACH, což znamená, že se nejedná o odpad, ale o zpětně získanou látku vhodnou k dalšímu použití.

Stavba je navržena k zařazení do Operačního programu Doprava a bude spolufinancována z Fondu soudržnosti.

Data o stavbě

Délka: 14 312 m
Kategorie: D 26,5/120
Plocha vozovek: 321 800 m2
Celkový počet stav. objektů: 216
Předpokládaná cena stavby: 4.970.106.000,- Kč bez DPH
Vítězná nabídková cena (Skanska a.s.): 2 717 043 775,34 Kč bez DPH
Délka záruční doby: 120 měsíců
Zprovoznění stavby: 07/2018

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dostál (Stačilo!): Zdravotní pojišťovny péči nezajišťují a ministr Válek to po nich nevymáhá

10:04 Dostál (Stačilo!): Zdravotní pojišťovny péči nezajišťují a ministr Válek to po nich nevymáhá

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke zdravotnictví.