Ministr Ťok: Pro některé regionální tratě jsou lehké dieselové jednotky výhodnější

13. 9. 2018 12:22

Projev na 19. schůzi Poslanecké sněmovny 13. září 2018 - odpověď na iterpelaci poslance Zahradníka

Ministr Ťok: Pro některé regionální tratě jsou lehké dieselové jednotky výhodnější
Foto: Ministerstvo dopravy
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok
reklama

Tak jestli můžu zareagovat, směrem na jih, my dneska ten koridor na České Budějovice, potažmo na Linc, modernizujeme na 160 km za hodinu. Probíhá tam další stavba, která by měla vlastně tu rychlost dodržet. Při včerejším jednání s panem ministrem Hoferem - on mi sdělil, že Rakousko vyřadilo ze svého plánu, nebo že pozastavilo jejich modernizaci trati na rakouské straně směrem z Lince na České Budějovice z důvodů finančních prostředků, že jich neměli dostatek. Já jsem ho požádal vzhledem k našim investicím, že by bylo velmi vhodné, kdyby zkusili ty peníze najít a že by tam tu trať dostali do těch 160, do 200 km. Když budeme mít na naší straně 160 a oni 160, tak si myslím, že ty cestovní rychlosti z Prahy do Lince by byly velmi zajímavé i při této rychlosti, že tam dáme těch 300 - těch rychlých spojení, teď úplně nemá smysl, kdyby se ukázala nutná situace, tak se na to samozřejmě můžeme podívat.

Jinak jsme spolu mluvili i - já jsem byl teď trošku vyrušován, tak doufám, že na to zareaguji správně - o té trati Franze Josepha, která tam vedla přes Dolní Rakousko... Prosím? (Poznámka pana poslance Zahradníka z místa, že to je něco jiného, on hovořil o Gerstnerovi.) Tak oni s tím počítají, takže to bude jako regionální, nijak by to neposilovali. Nicméně my budeme určitě debatovat o tom, že bychom rádi elektrifikovali a modernizovali tu trať do Gmündu - buď z Budějic anebo z Veselí nad Lužnicí.

Co se týče té druhé věci - využití elektrifikace pro regionální tratě, tam je to trošku složitější otázka. Zaprvé je potřeba si říct ten konkrétní příklad, já nevím. Ale může se stát, že jestliže ta elektrifikace nevede po celou trasu, po kterou ten vlak jede, pak tomu provozovateli může přijít výhodnější použít dieselovou jednotku, popřípadě pro nějaké regionální tratě jsou určitě některé ty lehké dieselové jednotky výhodnější než elektrifikovaná. Ale jestli budete mít konkrétní případ, tak bychom se na to podívali, mohli rozebrat. A jsem připraven, nebo určitě náš tým na Ministerstvu dopravy nebo na SŽDC je připraven na to najít odpověď a říct, co by se mělo udělat, abychom využívali primárně tu ekologičtější část dopravy elektrickou.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: PV
reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Kovářová (STAN): Přestává veškerá legrace. Na školy a školky musí jít víc peněz

20:20 Kovářová (STAN): Přestává veškerá legrace. Na školy a školky musí jít víc peněz

Poslankyně Věra Kovářová (STAN) předala premiéru Andreji Babišovi seznam obcí, které nutně potřebují…