Ministr Ťok: Takhle se bude stavět kvalitněji a nemusíme kontrolovat

16.04.2015 20:56 | Zprávy

Ministr dopravy Dan Ťok dnes na mezinárodní konferenci na téma PPP v dopravní výstavbě představil plány ministerstva dopravy v této oblasti i pilotní PPP projekty výstavby úseků rychlostních silnic R4 a R7. Na úsek R4 mezi Příbramí a Pískem již MD vypsalo veřejnou zakázku na studii proveditelnosti, která porovná variantu financování formou PPP a tradiční model financování. Ministerstvo od PPP očekává zejména zrychlení výstavby dopravní infrastruktury a vyšší kvalitu provedených prací.

Ministr Ťok: Takhle se bude stavět kvalitněji a nemusíme kontrolovat
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

"Chtěl bych PPP projekty rehabilitovat jako jeden z vhodných způsobů, jak stavět. Výhodou je rychlost stavby, ale i to, že budoucí provozovatel silnice odvede práci kvalitně a nemusíme ho tolik kontrolovat. Potřebujeme také získat zkušenosti s tímto typem projektů, abychom byli připraveni na období po roce 2023, kdy již financování staveb z evropských peněz bude mnohem omezenější," uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Pro pilotní projekt PPP zvažuje ministerstvo dostavbu dosud nedokončených úseků rychlostní silnice R4 mezi Příbramí a Pískem v celkové délce 32 km. Otevřená je také možnost svěřit koncesionáři i správu, provoz a následnou obnovu existujících úseků R4 mezi Příbramí a Prahou v celkové délce 47 km. Cílem je umožnit řidičům komfortnější spojení do jižní a jihozápadní části Čech co nejdříve. Bude-li realizace formou PPP shledána jako výhodná a schválí-li celý postup vláda, výstavba zbylé části R4 by mohla začít v roce 2017.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Ministerstvo dopravy

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Proč jste nepodpořil zákon, který měl zajistit lepší dostupnost léků a lékáren?

Přijde mi, že se tu opět staví byznys nad zájmy lidí, a v tomto případě i nad zdraví. Nebo co podle vás bylo na zákoně špatného? A proč se u nás pořád nahrává jen těm velkým hráčům? Podívejte se, co to způsobilo třeba v obchodech, ale další příklad jsou třeba operátoři. Proč tu pořád není další, kte...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT: Zastavme týrání poníků na poutích

23:08 DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT: Zastavme týrání poníků na poutích

Prohlášení DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT k iniciativám Zastavme týrání poníků na poutích