Ministr Ťok: Takhle se bude stavět kvalitněji a nemusíme kontrolovat

16.04.2015 20:56

Ministr dopravy Dan Ťok dnes na mezinárodní konferenci na téma PPP v dopravní výstavbě představil plány ministerstva dopravy v této oblasti i pilotní PPP projekty výstavby úseků rychlostních silnic R4 a R7. Na úsek R4 mezi Příbramí a Pískem již MD vypsalo veřejnou zakázku na studii proveditelnosti, která porovná variantu financování formou PPP a tradiční model financování. Ministerstvo od PPP očekává zejména zrychlení výstavby dopravní infrastruktury a vyšší kvalitu provedených prací.

Ministr Ťok: Takhle se bude stavět kvalitněji a nemusíme kontrolovat
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

"Chtěl bych PPP projekty rehabilitovat jako jeden z vhodných způsobů, jak stavět. Výhodou je rychlost stavby, ale i to, že budoucí provozovatel silnice odvede práci kvalitně a nemusíme ho tolik kontrolovat. Potřebujeme také získat zkušenosti s tímto typem projektů, abychom byli připraveni na období po roce 2023, kdy již financování staveb z evropských peněz bude mnohem omezenější," uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Pro pilotní projekt PPP zvažuje ministerstvo dostavbu dosud nedokončených úseků rychlostní silnice R4 mezi Příbramí a Pískem v celkové délce 32 km. Otevřená je také možnost svěřit koncesionáři i správu, provoz a následnou obnovu existujících úseků R4 mezi Příbramí a Prahou v celkové délce 47 km. Cílem je umožnit řidičům komfortnější spojení do jižní a jihozápadní části Čech co nejdříve. Bude-li realizace formou PPP shledána jako výhodná a schválí-li celý postup vláda, výstavba zbylé části R4 by mohla začít v roce 2017.

Rychlostní silnice R4 byla zvolena především proto, že neleží na síti TEN-T a tudíž využití zdrojů EU je v tomto ohledu velmi omezené. Zároveň v celém dosud nedokončeném úseku jsou již vydána pravomocná územní rozhodnutí a stavba je tedy připravena k realizaci. „V současné době do značné míry čerpáme z evropských zdrojů, které ale po roce 2023 budou velmi omezené, a my bychom se měli na tuto situaci připravit. PPP projekty jsou odpovědí na otázku, jak jít dál a proto chceme tento model vyzkoušet,“ řekl námětek ministra dopravy Tomáš Čoček.

Druhým potenciálním projektem pro realizaci formou PPP je dostavba chybějících úseků rychlostní silnice R7 mezi Slaným a průmyslovou zónou Triangle u Žatce. Chybějící úsek R7 v celkové délce 39 km zatím nemá vydána všechna územní rozhodnutí.  Po jejich získání bude stanoven další harmonogram, ŘSD ale bude do té doby intenzivně pokračovat v investorské přípravě.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Ministerstvo dopravy

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rozvoral (SPD): Chceme všestranně podpořit pracující rodiny s dětmi a stimulovat porodnost

6:23 Rozvoral (SPD): Chceme všestranně podpořit pracující rodiny s dětmi a stimulovat porodnost

Politické usnesení předsednictva hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD) k aktuální politické situaci…