MŠMT také finalizovalo vyhlášku k § 19 školského zákona, která stanovuje pravidla a náležitosti zjišťování vzdělávacích potřeb žáků se speciálními vzdělávacími potřebami včetně žáků nadaných a organizaci jejich vzdělávání. V polovině února 2016 bude vydán revidovaný rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, který upravuje vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Do konce března budou postupně vydány vyhlášky k poskytování poradenských služeb, k výkaznictví a sběru dat a novely vyhlášek pro předškolní vzdělávání, základní školy a střední školy, které upravují např. počty dětí ve třídách.
Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy také prodlužuje termín pro rediagnostiku dětí, které již nyní využívají podpůrná opatření – rediagnostika bude probíhat do 1. září 2018. Žáci, kteří se v současné době vzdělávají podle přílohy rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání pro žáky s lehkým mentálním postižením na druhém stupni základní školy, mohou své vzdělávání na základní škole dokončit podle této přílohy do 1. září 2020.
„Účinnost novely školského zákona o 1. září 2016 nepředstavuje žádnou revoluční změnu, naopak změny budou mít postupný náběh. Právě proto jezdíme do regionů, hovoříme s pedagogy, řediteli, zástupci krajů. Hlavní přínos novely spočívá v tom, že přinese do školství více finančních prostředků a jasně propojí potřeby dítěte, školy a finance na jejich zajištění,“ uvedla ministryně Kateřina Valachová.
Od března 2016 budou probíhat informační semináře pro ředitele škol a školských zařízení k novele školského zákona, k zajištění podpůrných opatření a organizace výuky žáků. Ministryně Valachová také do poloviny února dokončí výjezdy do krajů, kde se setkává s řediteli a zřizovateli škol k problematice zajištění společného vzdělávání dětí. „Vnímáme obavy z terénu, které se týkají změn spojených s novelou školského zákona. Je zřejmé, že změny je potřeba dobře vysvětlovat a poskytnout ředitelům i učitelům všechny potřebné informace. Za hlavní přínos novely školského zákona považuji jasné propojení dítěte s finančními prostředky a tedy celkové zlepšení finanční situace ve školství,“ komentuje přípravu změny předseda školských odborů František Dobšík.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Lidé mají právo žít offline
Souhlasím s tím, co píšete a je dobře, že máte podporu offline v programu, ale digitalizace je v mnohém také dobrá a tento stát je pořád pozadu. Být online máte v programu taky? A jak se třeba díváte na možnost volit online?
Další články z rubriky

11:17 Majerová (Trikolora): Trump si s neschopnou EU vytřel zadek
Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na uzavření obchodní dohody USA a EU
- 10:21 Farhan (ANO): Hlavně že mají spoustu řečí o bezpečnosti
- 9:15 Rajchl (PRO): Trump si EU povodil jak slepého koně
- 8:19 Laudát (KAN): Trump-eta
- 7:17 Poštulková (SPD): Politika není špinavá, špinavý může být jedině politik
- 6:23 Udženija (ODS): Speciální vozy pražské záchranné služby ve městě i terénu