Navrátil: Zájmy hrstky jedinců vítězí nad zájmy většiny

21.10.2020 21:24

Těžce hledali slova zástupci města Přerova, když se dozvěděli, že v úterý 20. října Krajský soud v Ostravě zrušil územní rozhodnutí na poslední úsek dálnice D1 Říkovice – Přerov, za který bojuje v pořadí už páté vedení radnice.

Navrátil: Zájmy hrstky jedinců vítězí nad zájmy většiny
Foto: prerov.eu
Popisek: Přerovské Horní náměstí
reklama

Tímto se totiž zastavuje probíhající stavební řízení a stavba tak dostává „stopku“. Sen o dálnici a obchvatu Přerova, na které se čeká dvacet let, se vzdaluje.

V roli žalovaného je u tohoto sporu Krajský úřad Olomouckého kraje, proti němu uspěly organizace Děti Země a Krajina Dluhonice. Ředitelství silnic a dálnic přitom chtělo už v příštích týdnech vyhlásit výběrové řízení na dodavatele a v roce 2021 začít chybějící dálniční úsek stavět, aby v roce 2024 po něm mohla jezdit auta. Špatná zpráva je to pro dopravou zahlcený Přerov, jehož obyvatelé na obchvat čekají už dvacet let. „Takové rozhodnutí jsme nečekali. Krajský úřad Olomouckého kraje teď musí zvážit další kroky. Záleží na tom, co bude v odůvodnění rozsudku,“ řekl přerovský primátor Petr Měřínský. Připomněl rovněž, že pokud by se verdikt nezměnil, propadla by EIA, celý proces by se vrátil takřka na začátek – a Přerované by na dálnici čekali další dlouhé roky. Proti zmíněným ekologickým organizacím bojoval v minulosti rovněž jeho předchůdce, primátor Vladimír Puchalský, který na podzim roku 2017 nechal po městě rozvěsit plakáty s telefonním číslem na šéfa Dětí Země Miroslava Patrika a nabádal občany, aby mu zavolali a dotázali se, proč stavbu brzdí. Kampaň sice vzbudila pozornost, ale situaci nepomohla. ,,Zájmy hrstky jedinců, kteří ani nejsou výstavbou dálnice dotčeni, zatím vítězí nad zájmy absolutní většiny. Velmi mě to mrzí.  V tuto chvíli nejsou známy důvody, proč tak soud rozhodl, musíme tedy počkat na odůvodnění a krajský úřad se s tím musí vypořádat,“ komentoval situaci radní pro dopravu Tomáš Navrátil.
 
Dostavba D1, na kterou se čeká, čítá deset kilometrů a sto metrů, její součástí jsou tři mimoúrovňové křižovatky, pět protihlukových stěn, tři opěrné zdi a několik mostů v celkové délce 1 907 metrů. Stát má za stavbu úseku zaplatit 6 miliard 159 milionů korun.
 

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: PV
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Třešňák (Piráti): Apelujeme na to, aby se medici co nejdříve vrátili ke studiu

16:50 Třešňák (Piráti): Apelujeme na to, aby se medici co nejdříve vrátili ke studiu

Piráti prosadili férovější zapojení mediků do praxe a apelují na zrušení jejich pracovní povinnosti