Novotný (Svobodní): Jaká je správná vize dopravy v roce 2030?

09.03.2017 21:12 | Zprávy
autor: PV

Tento článek není pouhou přímou reakcí na stejnojmennou zveřejněnou vizi TOP09. Chybí mi v ní několik obecných předpokladů zakládajících se buď na správné technologii nebo technice. Ambiciózní plán postavit síť vysokorychlostních tratí (VRT) v ČR má řadu much.

Novotný (Svobodní): Jaká je správná vize dopravy v roce 2030?
Foto: red
Popisek: Logo Strany svobodných občanů

Ale vzpomeňme nejprve v krátké odbočce na Newta Gingriche, jakožto neúspěšného kandidáta na prezidenta USA v roce 2012. Bývalý Speaker of the House měl smolný začátek primárek, pak uspěl v Jižní Karolíně a nakonec selhal a počtem delegátů ho porazili všichni tři ostatní hlavní uchazeči na republikánského kandidáta. Vaz mu zlomila vize stavby základny a kolonie na Měsíci. Ano, slyšíte správně. „Pravicový“ kandidát chtěl vzít peníze těžce zadlužených Spojených států, vyprojektovat a postavit svůj dětský sen.

U vysokorychlostních tratí platí několik základních pravidel:

A) Musí spojovat města nebo aglomerace, které mají alespoň 1 milion obyvatel. V ČR existují jenom dva takové body, a to Praha a Ostravsko. Mezi nimi nesmí být mezizastávka. Počítá se totiž s největšími zátěžovými proudy osobní dopravy, a to mohou poskytnout pouze největší městské aglomerace.

B) Nahrazuje leteckou nebo silniční dopravu na střední vzdálenosti na pevnině (200 – 800 km). Doba jízdy vlakem na vzdálenosti 300 – 500 km by se neměla lišit od celkového času cesty při použití letadla, spolu s časem potřebný k cestě na letiště. To samé platí pro srovnání s automobilem. Do 500 km vzdálenosti by jízda vlakem neměla přesáhnout 2/3 času potřebného pro jízdu automobilem.

C) Cena za jízdu nesmí být výrazně vyšší než u letecké a osobní individuální automobilové dopravy.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

Proč najednou chcete být poslanec?

Původně jste nechtěl do sněmovny kandidovat, a teď dáte práci poslance přednost před prací náměstka. Není to náhodou proto, že nejste schopný vyřešit problém s dopravou v Praze? Přijde vám to fér někomu předávat dopravu v nejhorším stavu, co kdy byla? Nebo vy máte na dopravní situaci v Praze snad ji...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Demetrashvili (Piráti): Účelové a zbabělé čistky

8:14 Demetrashvili (Piráti): Účelové a zbabělé čistky

Piráti upozornili na vážné problémy spojené s aktuálními kroky vlády Andreje Babiše.