Jenže časová prodleva mezi výběrem potenciálního nového správce a zahájením provozu je příliš krátká. Je zcela možné, že na alternativní systém se nedokážeme dostat včas. Antimonopolní úřad k tomu řekne rád svoje.
Mýtné brány na českých dálnicích a rychlostních silnicích jsou infrastrukturou, která se váže k výběru mýtného. Jsou symbolem zmatků, které zavádění mýtného v ČR provázelo. Mýtné brány mají spíše více negativ než pozitiv:
- Když je objedete, nic se nevybere.
- Jsou „invazivním“ typem infrastruktury.
- Existuje riziko podvodného jednání s „alobalem“ obalené palubní jednotky. Existují i další způsoby podvádění.
- Musí existovat nutnost mobilní kontroly v podobě vozidel celní správy.
- Podíl zpoplatněných úseků v ČR činní cca pouhých 2-3%.
Ministerstvo by při neprodlužování smlouvy nebo zpoždění hledalo alternativu v podobě vydávání vinět, které by si řidiči kamionu lepili podobně jako řidiči osobních vozidel.
Navrhuji následující:

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Svobodni.cz