Podle ostravského magistrátu se na plánu podílelo 20 000 lidí a 250 odborníků! Navrhují projekty za miliardy korun, které mají oživit město. Ani jeden z nich si ale „nevšiml,“ že Ostravu umrtvuje už dlouhá léta opuštěná Ostravica - Textilia, nebo tzv. ostravský mrakodrap na Ostrčilově ulici, či nezastavěné proluky, které vznikly jako důsledek 2.světové války. Není to podezřelé?
Jednou z miliardových investic, kterou preferuje „ Akční plán strategického plánu rozvoje města Ostravy na období 2017 – 2023“ / viz www. fajnova.cz/ je „ Ekologizace veřejné dopravy včetně prodloužení tramvajové trati v Ostravě- Porubě.“ K tomuto tématu proběhla diskuse s občany Pustkovce a Poruby, kam má vést nová tramvajová trať – na 7.a 8.obvod. Viz http://ostrava.idnes.cz/nova-tramvajova-trat-ostrava-poruba-pustkovec-
Co jsme se dozvěděli v diskusi: Občané trať nechtějí, odhlasovali to i zastupitelé Pustkovce „Už teď jezdí poloprázdné autobusy, co budou vozit tramvaje, prázdný vzduch?,“ zaznělo. Zpochybněn je už sám termín ekologizace: „Nechceme po okny tramvaje, nová trať bude likvidovat zeleň a vzrostlé stromy!“ Odpůrci tratě se netajili tím, že zástupci města a DPMO se na miliardě korun, která má být z evropských dotací , chtějí „přiživit.“
Za magistrát vystupovali primátor Macura/ANO/ a radní pro dopravu Semerák/Ostravak/. Za zaznamenání je tento Macurův názor: “Zatím jsme nechali zpracovat dokumentaci, bude hotová na podzim, pak bude jasné, jestli je možné trať postavit.“- Takže se neví, zda-li je možné stavět, ale už se porcuje miliarda z evropských peněz.
S evropskými penězi počítají i další projekty, doufejme, že reálnější. V nejbližším časovém období jsou to:

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV