ODS: Zmatek kolem maturity z matematiky symbolizuje přešlapování českého školství

11.06.2020 11:12 | Zprávy
autor: PV

Senát potvrdil, že povinná maturita z matematiky nebude. Končí tak mnoho let trvající diskuze, zda je matematika předpokladem složení zkoušky dospělosti, nebo jen zbytečnou překážkou pro ty, kteří směřují k humanitnímu vzdělání a pro praktické obory končící sice maturitou, ale bez další návaznosti vzdělávání.

ODS: Zmatek kolem maturity z matematiky symbolizuje přešlapování českého školství
Foto: ODS
Popisek: ODS

„Zrušení povinné maturity z matematiky není diskuzí o tom, zda je matematika pro život potřeba či nikoliv, zda tím rezignujeme na kritické myšlení a technické vzdělávání. Matematika je rozhodně velice důležitý předmět. Odmítnutí povinné maturity z matematiky je reakcí na stávající stav, kdy podle typu školy až desítky procent studentů, kteří si tento předmět vybrali dobrovolně, maturitu nezvládnou. Jednotná podoba zkoušky pro gymnázia i učební obory zakončené maturitou stírá rozdílnost jednotlivých typů škol. Argumentem byla rovněž otázka, zda nadaný student v oblasti jedné má být vystaven potvrzení menšího nadání v oblasti, která mu není vlastní. Stejně jako v jiných oblastech by měly mít školy možnost profilovat se tak, že i uchazeči budou vědět, jestli se hlásí na školu zaměřenou na jazyky, technické vzdělávání, sport nebo cokoliv jiného, aniž by věděli, že na konci studia proběhne průřezové přezkoušení i z nesouvisejícího předmětu,“ říká Martin Baxa, místopředseda ODS a koordinátor programového týmu ODS pro vzdělání, vědu, kulturu a sport.

„České školství potřebuje kompletní reformu, ne kosmetické úpravy v podobě maturity z matematiky, občanské výchovy nebo tělocviku. Žáci a studenti by měli v průběhu celé školní docházky získávat znalosti, které jsou buď předpokladem pro další vzdělávání, všeobecný rozhled nebo konkrétní užití v praxi. Cílem ODS je připravit celkový plán moderní reformy školství, která musí obsahovat učivo relevantní pro 21. století, bude reflektovat možnosti moderních technologií, proces výuky bude počítat s milníky, a ne zkouškami pro zkoušku. Zároveň je potřeba věnovat více pozornosti zajištění minimální úrovně výsledků u nematuritních oborů, protože náš vzdělávací systém má ve skutečnosti největší problémy právě s kvalitou učňovských oborů, a tím také s jejich atraktivitou pro uchazeče, a třeba právě matematické dovednosti jsou úplně zásadní pro výkon řady řemeslných profesí,“ dodává Jiří Nantl, člen programového týmu ODS pro vzdělání a vědu a ředitel CEITEC – Středoevropského technologického institutu na Masarykově univerzitě, který je kandidátem na hejtmana v Jihomoravském kraji.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

JUDr. Jindřich Rajchl byl položen dotaz

Reparace

Pokud má být uzavřen mír mezi Ruskem a Ukrajinou souhlasíte nebo nesouhlasíte s tím, že Rusko musí Ukrajině zaplatit válečné škody ve formě reparací?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Macinka: Těším se na talk, bude-li zájem

20:07 Ministr Macinka: Těším se na talk, bude-li zájem

Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na výzvu oponentů k dialogu o ochraně životního prostře…