Okamura (SPD): Praha prosazuje zákaz taxíků se spalovacím motorem

30.07.2025 17:17 | Monitoring

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k návrhu zákazu taxi se spalovacím motorem v Praze

Okamura (SPD): Praha prosazuje zákaz taxíků se spalovacím motorem
Foto: ČT24
Popisek: Tomio Okamura

Fakt šílené. Praha vedená Piráty, SPOLU (ODS, TOP 09, KDU-ČSL) a STAN prosazuje zákaz taxíků se spalovacím motorem. Zastavme klimatické šílenství! Magistrátní výbor pro dopravu připravuje návrh, který by v hlavním městě zakázal od září 2029 provozování taxislužby se spalovacím motorem. SPD odmítá Green Deal a zákaz aut na spalovací motory!

Návrh na bezemisní taxislužbu v Praze vznikl z pokynu náměstka pro dopravu Zdeňka Hřiba (Piráti). Ten uvedl, že právě proběhlo připomínkování daného materiálu a nyní se nachází na samém začátku transparentního rozhodovacího procesu za čisté ovzduší a pokrokovou dopravu. Informovaly o tom Novinky.

„Nyní připravujeme notifikaci souladu s evropským právem, kterou nám doporučilo ministerstvo vnitra. Souběžně pokračujeme v technickém zpracování podkladů,“ uvedl náměstek Hřib. Hotový návrh poté bude předložen Zastupitelstvu a Radě hlavního města Prahy.

Tomio Okamura

  • SPD
  • Předseda hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD)
  • poslanec

Ostrou kritikou na chystané změny reagovalo Sdružení českých taxikářů (SČT), které tvoří stovky šoférů podnikajících převážně „na vlastní pěst“. Jednotně tak hájí své zájmy – například v protireakci na konkurenční tlaky struktur velkých přepravních služeb.

Anketa

Byl Jiří Krampol dobrý herec i dobrý člověk?

94%
2%
hlasovalo: 4765 lidí

Jedna z hlavních námitek SČT představuje výrazně pomalejší nabíjení baterií elektroaut v porovnání s klasickou tankovací pistolí do aut na fosilní paliva. Elektrický vůz dnes běžně trvá dobít až osm hodin. Proto by si taxikáři museli nejlépe zajistit místo u rychlonabíjecí stanice, která svůj účel plní kolem 30 minut.

„Avšak i s cestou k rychlonabíjecí stanici to zabere vzhledem k jejich malému počtu průměrně jeden a půl hodiny neplacené práce. Pakliže bychom pracovali jen 21 dní v měsíci, strávíme nabíjením 31,5 hodiny, tedy více než tři směny. Za rok je to 376 hodin strávených nabíjením,“ popsal Novinkám místopředseda SČT Arnošt Drozd, který provozuje vlastní taxík už 35 let.

Další problém podle SČT tak tkví v zatím nedostatečně husté síti nabíjecích míst pro takové množství vozidel. „V Praze se rozprostírá přes 700 dobíjecích stanic s 1215 dobíjecími kabely. Pouze 63 z nich je rychlodobíjecích,“ argumentoval Drozd.

Tomio Okamura

  • SPD
  • Předseda hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD)
  • poslanec

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

Jak je možné se vymanit ze systému emisních povolenek?

A je to možné jen tak, abysme třeba neplatili nějaké šílené pokuty nebo na to nedoplatili jinak, třeba odříznutím od dotací, což by nás taky dost znevýhodnilo? Nebo vy fakt věříte tomu, že sama EU povolenky zruší?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Diskuse obsahuje 1 příspěvků Vstoupit do diskuse Tisknout

Další články z rubriky

Scheinherr (Praha sobě): Špinavý boj o centrum Prahy

13:09 Scheinherr (Praha sobě): Špinavý boj o centrum Prahy

Kompromitující materiály, zaplacená demonstrace, falešné profily, korupce. Jak vypadá realita pražsk…