Otys (TOP 09): Zavedení mýta a komu tím prospějeme

19.01.2020 8:35 | Zprávy

Od nového roku si řidiči vozidel nad 3,5 tun zaplatí mýtné i na vybraných 900 kilometrech silnic 1. třídy. Ten počet kilometrů si zapamatujme, bude ještě důležitý. Vláda mýtné prosadila navzdory doporučení analýzy Deloitte i vůli dopravců, hejtmanů, starostů, občanů a zřejmě i navzdory pravidlům soutěžení veřejných zakázek.

Otys (TOP 09): Zavedení mýta a komu tím prospějeme
Foto: TOP 09
Popisek: Lukáš Otys, místopředseda TOP 09

Už v létě jsem psal o tom, že brilantní myšlenka zavedení mýtného neobstojí před prostým provedením pohledového testu v mapě. Když se podíváme třeba na trasu mezi Plzní a Českými Budějovicemi - placená trasa je pouze o 9 minut kratší, než paralelní trasa zdarma. K velké radosti obyvatel obcí, kterými paralelní trasa prochází. Intenzita provozu stoupla o 30 % a v mnoha bodech máte pocit, jako kdyby vesnici protínala dálnice. Problémy hlásí i východ středních Čech, kde zejména obyvatelé starších zástaveb hlásí, že jim kamiony jezdí přímo za okny, kvůli hluku nemohou spát a u domů se objevují problémy se statikou. Starostky a starostové na toto riziko upozorňovali, ale ministerstvo dopravy prokázalo neotřesitelnou důvěru v “soudnost” řidičů nákladních vozidel. Ti jsou samozřejmě soudní z pohledu vlastních nákladů a jezdí po okreskách.

Mýtné se týká i veřejné dopravy, tam sice k úpravám tras nedochází, ale za zvýšené náklady zaplatí kraje, případně sami občané.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Zuzana Majerová byl položen dotaz

Vítáte Trumpův ,,mírový plán“

Rusko je podle vás vítěz války. To je podle vás dobře? Co myslíte, že udělá Putin pak, když mu to s Ukrajinou takto snadno vyjde? Nemělo se spíš udělat víc, aby byl on ten poražený? Děkuji za odpověď. Jana

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hladík (KDU-ČSL): ETS 2? Nedojde k negativním dopadům na domácnosti, občany a firmy

18:02 Hladík (KDU-ČSL): ETS 2? Nedojde k negativním dopadům na domácnosti, občany a firmy

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k emisním povolenkám na dopravu a vytápění.