Ožanová (ANO): Jak má cyklista poznat, po jakém druhu komunikace jede

24.04.2019 0:57

Projev na 28. schůzi Poslanecké sněmovny 23. dubna 2019 k návrhu novely zákona o provozu na pozemních komunikacích

Ožanová (ANO): Jak má cyklista poznat, po jakém druhu komunikace jede
Foto: anobudelip.cz
Popisek: ANO

Vážený pane předsedající, dámy a pánové,

když jsem si přečetla tento návrh zákona, tak jsem se trochu zděsila. Zjistila jsem, že třeba na místních komunikacích a silnicích třetí třídy je automaticky slabý provoz. Ptám se. Odkdy? Já jsem z takového malého města, kde jezdí po místních komunikacích tramvaje, trolejbusy, autobusy i nákladní doprava. Ptám se. Je toto slabý provoz? Tak si představujete místo, kde může jezdit cyklista pod vlivem alkoholu? (V sále je hluk a neklid.)

Další věc, která není v tomto návrhu zákona zcela dořešena, je, jak má cyklista poznat, po jakém druhu komunikace jede. Pokud mám pravidla silničního provozu, tak mám určité úpravy na silnicích pro motorová vozidla a dálnicích a ty pozná řidič podle dopravní značky. Pozná řidič, jestli jede po silnici první, druhé nebo třetí třídy místní komunikace a podobně? Já si tím nejsem jista. Mě by zajímalo, jak by se potom řešilo. V tomto je ten návrh zcela nedotažený, cyklista nepozná, po jaké komunikaci jede, pouze zjistí, jestli jede na dálnici nebo rychlostní komunikaci a tam snad nepojede, to už nemůže ani teď. Pokud se toho týče, měla by tam být právě ta předvídatelnost. A cyklista podle tohoto zákona neví, kde pojede.

Jestli si vzpomínám, pan senátor říkal, že když se v krvi zjistí 0,3 promile, že se automaticky napíše nula. Nenapíše. Prosím vás, pokud se v krvi analytickými zkouškami zjišťuje obsah alkoholu, tak je to vždy přesné číslo na dvě desetinná místa. Není to tak, že když by někomu změřili 0,3, že by napsali nulu. Já jsem viděla plno těchto protokolů a viděla jsem i protokol s jednou setinou alkoholu v krvi. Chtěla bych jenom dodat, že alkohol si tělo nevytváří. Pokud je tedy zjištěn alkohol v krvi, tak tam prostě je. Ve své praxi jsem se setkala s mnoha opilými cyklisty, i s dopravními nehodami cyklistů. Vážení, cyklisté jsou nebezpeční nejenom sobě, ale především v provozu na pozemních komunikacích ostatním. Kličkující cyklista před autem je opravdu potěšení. A takový cyklista, když vám narazí do dítěte, nebo do kočárku, může i zabít. (Důrazně.) Domnívám se, že bychom se neměli vzdávat výsady, kterou máme, a to je nula procent alkoholu v krvi jakéhokoliv řidiče, to znamená řidiče motorového či nemotorového vozidla, nebo například i potahovaného vozidla.

Z těchto důvodů dávám návrh na zamítnutí tohoto návrhu zákona v prvním čtení.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

RNDr. Luděk Niedermayer byl položen dotaz

bezpečnost EU

Z čeho jste nabyl dojmu, že EU zvládá řešit otázku bezpečnosti? Máte pocit, že si dokázala dobře poradit s migrační krizí, a že je připravena na tu další?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hendrych (ANO): Lidé v zahraničí se rozhodují na základě zprostředkovaných informací

15:14 Hendrych (ANO): Lidé v zahraničí se rozhodují na základě zprostředkovaných informací

Projev na 102. mimořádné schůzi Poslanecké sněmovny 10. května 2024 k zákonu o korespondenční volbě