Palkovská (STAN): Třinec to myslí s ekologicky čistou dopravou vážně

06.09.2015 19:30

Město Třinec to myslí s ekologizací dopravy vážně a tento přístup se může hutnickému městu už brzy vyplatit na čistotě životního prostředí. V uplynulých týdnech byly na linkách třinecké městské hromadné dopravy testovány eketrobusy, radnice dlouhodobě podporuje elektromobilitu a v nemenší míře také cyklistiku.

Palkovská (STAN): Třinec to myslí s ekologicky čistou dopravou vážně
Foto: Redakce
Popisek: Starostové a nezávislí

Třinecká radnice využívala více než rok ke služebním účelům elektromobil Peugeot iOn, který jí zapůjčila společnost ČEZ v rámci podpory projektu Elektromobilita Skupiny ČEZ. S Peugeotem najezdili zaměstnanci radnice více než 7000 kilometrů. Nedávno byl tento model nahrazen novějším elektromobilem Volkswagen e-up!

Třinečtí se tak zase dostali o kus dál „Každý krok směrem k ekologii je důležitý. Téma čisté mobility je velmi aktuální a činíme konkrétní kroky, které by měly vést k většímu využití elektromobility v našem městě, a tím přispět k čistšímu ovzduší,“ uvedla starostka Třince Věra Palkovská.

Záměry radnice v oblasti čisté dopravy však elektromobilitu nekončí. Město myslí i na cyklisty: na třech místech začaly fungovat nové veřejné pumpičky, kterými si lidé mohou dofouknout svá kola. Manuální a uživatelsky nenáročné pumpy mohou využívat nejen cyklisté, ale poslouží i koloběžkářům, maminkám s kočárky či lidem na invalidním vozíku. První městské cyklopumpy byly rozmístěny v blízkosti stojanů na kola tak, aby byl umožněn dostatek prostoru pro manipulaci a přístupu ke kolu, kočárku či vozíku.

Možnost využít pumpy nejen pro kola třineckých cyklistů je dalším z mnoha kroků vedoucích ke zlepšení podmínek pro cyklistickou dopravu v městě. „Cyklistická doprava je jedním z nejvýraznějších článků čisté mobility a chceme, aby se jí v Třinci dařilo. Přimět lidi, aby častěji přesedlali ze svých vozů na kola, je snahou mnoha měst a Třinec v tomto není výjimkou. Proto, aby lidé na krátké vzdálenosti používali častěji jízdní kolo než motorové vozidlo, je nutno vytvořit dostatečně přijatelné, bezpečně a komfortní podmínky pro cyklisty. Vše zapadá do naší snahy rozvíjet a podporovat čistou mobilitu a tím krok po kroku snižovat podíl automobilové dopravy na znečišťování ovzduší,“ řekla starostka Věra Palkovská.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Ženíšek: Na naší zemi mi moc záleží, jako ministr mám tyto priority

23:07 Ministr Ženíšek: Na naší zemi mi moc záleží, jako ministr mám tyto priority

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k nástupu do funkce ministra pro vědu, vývoj a inovac…