A myslím, že oprávněný, protože propojení soukromého byznysu a politiky na nejvyšších úrovních je vždy nebezpečné. Nakonec se po zhruba dvou letech vše provalilo a Bárta se musel uklidit do parlamentní opozice. Až do té doby však Bártu jeho koaliční partneři z ODS a TOP 09 střídavě obhajovali. Bártu totiž potřebovali.
Obdobná situace nastává i dnes. A i tentokrát všichni dělají, jako by se nechumelilo. Myslím, že avizovaná výměna ve vedení Českých drah novým ministrem dopravy za stranu ANO, kdy má současného šéfa ČD vystřídat exmanažer společnosti Agrofert, je jen začátkem. Téma privatizace státní správy, tentokráte již ne Vítem Bártou, ale v mnohem propracovanější a promyšlenější podobě Andrejem Babišem, je znovu na stole.
ČSSD před třemi lety vyčítala tehdejšímu premiérovi Nečasovi právě Bártovi mnohdy úspěšné snahy o dosazení exmanažerů ABL do vysokých postů ve státní správě. Dnes ovšem ČSSD mlčí. Babiše totiž potřebuje. Pokud bude Babiš v této své strategii pokračovat, a já jsem přesvědčen, že tomu tak bude, již nebude mít kdo by se ozval, protože ODS i TOP 09 mají také máslo na hlavě.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: NS - LEV 21