Paroubek: Babišonoviny si dělají starosti o historické volební výdaje

02.11.2015 17:42

V sobotním vydání Babišovy MfD jsem se dozvěděl, že v minulosti měly politické strany poněkud zbytnělé výdaje. V ODS za časů V. Klause a v ČSSD v době, kdy jsem byl předsedou strany já… Nevím, jak na tom byla ODS v čase V. Klause, zda měla bombastické, jak se píše v Babišově MfD, volební kampaně a jak byly tyto kampaně kryté či nekryté penězi, ale pokud jde o ČSSD v mé éře, tak se takovéto spekulace sice v roce 2010 objevily, ale nebyly ničím podloženy. A už vůbec nebyly prokázány, takže lze dnes mluvit jen o čiročirých a účelových spekulacích.

Paroubek: Babišonoviny si dělají starosti o historické volební výdaje
Foto: archiv red, tan
Popisek: Jiří Paroubek

Zato u hnutí ANO, jehož šéf a vlastně majitel je také majitelem mediálního impéria Mafra, tedy i MfD, která se pouští do úvah o volebních výdajích, by sám měl zpytovat své svědomí.

Úvahy MfD mně připomínají řeči o provaze v domě oběšencově. A. Babiš přece před volbami v roce 2010 za několik miliard zcela účelově koupil mediální impérium Mafra, a samozřejmě tohoto svého vydavatelského domu, a zejména jeho tištěných médií, dokázal ve volební kampani před volbami roku 2013 skvěle využít. Kde na to vzal, které banky mu na koupi půjčily, to jsme se nikdy nedozvěděli.

Dodnes nebylo zveřejněno, jaké sám sobě A. Babiš poskytoval slevy, jaký prostor poskytoval v MfD a LN sám sobě a svému hnutí a jaký prostor poskytoval ostatním politickým stranám. Jaký byl v médiích z jeho impéria tón psaní o jeho hnutí a o jeho politických protivnících, atd. Prostě je zde celá řada vážných otázek, které by měly být zodpovězeny a to nejdéle před dalšími volbami do Poslanecké sněmovny.

Limitování volebních výdajů v situaci, kdy jeden z velkých politických hráčů má privilegovaný přístup do části, tedy přesněji rozhodující části, českých médií a může sám sobě poskytovat velké slevy v reklamě, je konfliktem zájmů na druhou. A ještě absurdnější je, že A. Babiš, resp. hnutí ANO, platí za inzerci před volbami MfD či dalším médiím jeho vlastního mediálního koncernu. To ovšem autora MfD pouštějícího se do hlubokomyslných úvah o volebních výdajích v minulosti již nezajímá.

Babiš platí za politickou reklamu a poskytuje slevy sám sobě. To je jakýsi politický karusel, proti kterému jinak a v jiných oblastech tak rád velmi silně, alespoň slovně, bojuje. Zkrátka, A. Babiš a jeho mediální zaměstnanci by si měli nejprve zamést před vlastním prahem, než začnou napadat druhé…

Ing. Jiří Paroubek

  • Nenarodili jsme se sami pro sebe, ale proto, abychom sloužili své vlasti. ( Jindřich IV.)

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Niedermayer (TOP 09): Můj "ECON" finiš za posílením evropské ekonomiky

7:17 Niedermayer (TOP 09): Můj "ECON" finiš za posílením evropské ekonomiky

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k nové ekonomické legislativě Evropské unie