Nikde se ovšem zatím nedozvíme, zda jde o peníze z dobíhajícího programového období 2007–2013, nebo za období 2014–2020, nebo za peníze z obou období. Analýza Národního orgánu pro koordinaci, z které Šlechtová vychází, zatím není zveřejněna, a tak se můžeme jen domnívat. Šlechtová ve své zprávě hovoří o tom, že na zmíněných nedočerpaných 85 miliard se částka může vyšplhat zejména tehdy, pokud například nebudou realizovány velké dopravní stavby – a vzhledem k tomu, že v loňském roce nebyl postaven ani jediný kilometr dálnice, ministerstvo dopravy i ŘSD jsou v personálním rozkladu a územní a projektová připravenost staveb je nedostatečná, nemůžeme čekat, že by se na poli dopravních staveb letos mohly dít velké věci…
Pokud by 85 miliard korun, o nichž Šlechtová hovoří (nebo část z těchto potenciálně nedočerpaných peněz) patřilo do období 2007–2013, jde o skutečně velký problém, neboť letošní rok je tím posledním, kdy ČR může čerpat peníze určené na toto programové období. V roce 2013 nedočerpala z tohoto období 12 miliard a v loňském roce 9 miliard. Zdá se, že se můžou naplnit mé obavy a Česká republika, která na období 2007–2013 získala přes 800 miliard korun (30,6 miliard eur), z této částky celkově nedočerpá až 100 – 150 miliard a navíc se zdá, že si na problémy s nečerpáním dotací zadělává i na novou finanční perspektivu 2014–2020.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Paroubek - profil