Sociální demokracie není v dobré kondici. Trajektorie volebních výsledků a podpory veřejnosti podle průzkumů veřejného mínění v posledních šesti letech s negativní kulminací v posledních třech volbách směřuje významně pod patnáct procent. Pokud má dojít ke změně a ČSSD se má stát alespoň druhou nejsilnější stranou ve volbách, se ziskem nějakých 15–18 % hlasů, musí změnit mnohé, a nejlépe všechno. Jinak se bude ve volbách dívat na záda nejen hnutí ANO, ale také lidovcům aliančně spojeným se Starosty.
Musí postavit v každém kraji skvělé kádry na první dvě místa kandidátky do poslanecké sněmovny (na více uchazečů nežli dva se pravděpodobně nedostane ani ve větších krajích). Musí postavit atraktivní a účinný volební program, který by rozšířil její voličskou základnu. Aby kromě nostalgiků po starých volebních výsledcích a starých velkých činech, a těch, kteří jsou závislí na sociálním zákonodárství, se ČSSD stala skutečnou všelidovou a moderní stranou. Tedy všelidovou v tom smyslu jako tomu bylo v letech 1996 – 1998 a 2005 – 2010.
Kromě toho musí strana zásadně změnit také přístup k marketingu. Pryč je čas bombastických volebních kampaní. Na to bude mít finance jen A. Babiš. Ale to nemusí mnoho znamenat. Je potřeba se vrhnout na sociální sítě. I s menšími finančními prostředky, než má konkurence, jak v letech 2008 a 2012 ukázal v prezidentské volbě B. Obama a jak ho loni napodobil D. Trump, lze vyhrávat volby. Je zkrátka dobré se soustředit na vedení volební kampaně prostřednictvím sociálních sítí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV